Lange laars terug van weggeweest

google-graphHet zoekvolume op internet naar ‘Lange laarzen’ is de laatste vijf jaar niet meer zo hoog geweest als op dit moment. Dat stelt Carl van der Putten van JJ Footwear op basis een grafiek uit Google Trends. “We merken ook dat elke dag het aantal bestellingen van lange laarzen toeneemt”, zegt hij. “Zeker nu sinds 1 oktober het weer merkbaar is omgeslagen zie je de bestellingen met tientallen procenten toenemen ten opzichte van het vorige jaar.”

Volgens Van der Putten zit de reden van het succes mede in een over aanbod aan korte laarsjes. “De lange laars was in 2010/2011 voor het laatst in de mode. Nu in de lange laars ook de modische trends als sneakerinvloeden, spitse leesten, hoge hakken en plateauzolen verwerkt worden, zie je de belangstelling weer toenemen.”

In de voorverkoop zijn relatief weinig lange laarzen besteld. “Enkel retailers die er echt in geloven hebben een beginorder geplaatst. Nu zien we veel nabestellingen omdat consumenten de winkel binnenkomen en naar die laarzen vragen. Bijkomend voordeel is dat lange laarzen geen uitverkoopgevoelig product is. Je kunt er dus langer marge op maken”, aldus Van der Putten.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0