Mode- en schoenenbranche werken aan inhaalslag

De fashion-, schoenen- en sportwinkels verwachten een omzetsprong in het laatste kwartaal van dit jaar, schrijft INretail. Dankzij het herfstweer in het eerste weekend van oktober verkochten winkels soms 100 procent meer dan in 2015.

Steeds meer winkeliers stellen hun businessmodel bij als antwoord op onvoorspelbare weersomstandigheden, statische merken en afhankelijkheid van de decembermaand. Iets dat INretail toejuicht. De brancheorganisatie helpt in dit veranderproces met kennis en marktcijfers en biedt podia om ervaringen uit te wisselen.

De omzet van schoenenverkopen is na negen maanden vrijwel gelijk aan vorig jaar. Dat blijkt uit de  INretail GfK Shoescan. De omzet in herenschoenen plust 0,1 procent. De omzet in kinderschoenen loopt 0,4 procent achter en in damesschoenen 0,7 procent.

Het laatste kwartaal is vaak cruciaal voor de ondernemingswinst over een heel jaar. In 2016 vallen de kerstdagen in het eerste weekend van de kerstvakantieperiode. Dat is gunstig voor het aantal verkoopdagen die maand. Veel mensen gebruiken hun vrije dagen dan om te winkelen. De voorwaarden voor mooie omzetten in het laatste kwartaal lijken daarmee uitstekend, aldus INretail.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0