Nieuwe Amsterdamse modevakbeurs

Van 8 tot en met 10 juli 2017 vindt de eerste editie van de internationale modevakbeurs Soul Salon plaats. De nieuwe beurs richt zich specifiek op ‘future trends’ en biedt retailers een keur aan kennis en inspiratie omtrent alle ontwikkelingen waaraan de fashionbranche onderhevig is. “Er is de afgelopen jaren veel veranderd in het modebeeld en in het retaillandschap”, stelt de organisatie in een persbericht. “Technologische innovaties, duurzaamheid, online versus offline, een unieke instore beleving, retailtainment; het zijn allemaal ontwikkelingen waar de fashion retailers heden ten dagen mee te maken hebben, en wat de nodige uitdagingen met zich meebrengt. Soul Salon is een inspiratiebron van al deze facetten en meer. Een onafhankelijke modevakbeurs die tweemaal per jaar plaatsvindt, gelijktijdig met de Amsterdam Fashion Week en Modefabriek.”

“Soul Salon vertegenwoordigt de meest progressieve hedendaagse modemerken. Merken die vanuit innovatie en duurzaamheid opereren, en retailers de mogelijkheid geven in een juiste mix een eigen identiteit neer te zetten. Naast nieuwe, eigentijdse nichemerken, bieden wij ook inzicht in innovatieve retailoplossingen die de retailer weer ‘future proof’ maakt. Kortom, een ware inspiratiebron voor de retailers van nu.”

De beurs vindt plaatst op het Westergasfabriekterrein, en is vrij toegankelijk voor retailers en andere fashion professionals. “We bieden seminars, exposities, workshops, shows, food events & live music. Internationale sprekers – afkomstig uit de verschillende disciplines van de modebranche – zullen hier hun ervaringen, innovaties en vakmanschap delen.
Doel van Soul Salon is om brands, ontwerpers, inkopers en pers samen te brengen om de passie voor innovatie in ondernemen te delen, te netwerken en gezamenlijk te werken aan een duurzame toekomst.”

Soul Salon wordt georganiseerd door het overkoepelend orgaan ‘Powering Sustainable Fashion’, die onder andere initiator en eigenaar zijn van de Dutch Sustainable Fashion Week, webplatform InspiringStories.nl, Dutch Retail Experience Awards, agenturenbedrijf Goodbrandz en adviesbureau MSL Fashion Forward.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0