Nieuwe beurzen voor Trade Mart Brussels

De internationale schoenensector is in volle evolutie. Niet alleen het inkoopgedrag van de retail en de distributie, maar ook het aanbod van de verschillende leveranciers, fabrikanten en importeurs is de laatste jaren sterk geëvolueerd. “Omdat Trade Mart Brussels steeds de vinger aan de pols houdt en de veranderingen net een stap voor wil zijn, werd heel wat onderzoek gevoerd. Resultaat: een daadkrachtig plan voor de toekomst én twee nieuwe vakbeurzen. “Uit ons onderzoek bleek dat de markt snakt naar inspiratie en vernieuwing. Waar de relatie tussen leveranciers, fabrikanten en importeurs enerzijds en winkeliers anderzijds vandaag voornamelijk puur gericht is op inkopen, moet het streefdoel voor de toekomst een evenwichtige combinatie zijn van inspiratie en inkopen. Beleving moet hierin centraal staan.”

Experience

Trade Mart Brussels herdefinieert zijn volledige DNA. “We worden in inspiratie én een inkoopplatform. Daarbij zal de focus op twee grote domeinen liggen: de infrastructuur op de B-verdieping wordt aangepakt en de evenementen die het inkoopseizoen ondersteunen krijgen een nieuwe invulling. Voor beide projecten is ‘experience’ de leidraad. Waar het onderscheid tussen de Shoe Show & Leather Days en de Shoes4Addicts steeds minder duidelijk is geworden, gaan we nu voor een radicaal verschil tussen het eerste en het

tweede weekend”, aldus Verhoeven. “Walk & Watch focust honderd procent op inspiratie. Walk & Match gaat dan weer puur over inkopen; daar kan de winkelier alle exposanten alle exposanten ontmoeten, contacten leggen en bestellingen plaatsen.”

Inkoopmoment

Inspiratiebeurs Walk & Watch vindt plaats op 20 en 21 augustus. “De aftrap van het seizoen zal niet ongemerkt voorbij gaan. We halen alle schoenen- en lederwarenmerken uit hun showrooms en brengen ze samen in de Clounge; een volledig nieuw ingerichte ruimte met een industrieel karakter. De merken zullen centraal staan om de winkelier een zo duidelijk mogelijk overzicht te geven van het aanbod”, aldus Verhoeven. “Twee weken – op 3 en 4 september – nodigen de exposanten in de schoenen- en lederwaren hun klanten uit in de showrooms voor een écht inkoopmoment. Dan is het tijd voor Walk & Match en kunnen retailers hun inspiratie omzetten in nieuwe aankopen voor hun winkels.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0