Arjen Tielen: ‘Relaxshoe kan Rohde alleen maar versterken’

Sinds kort staat er een nieuw merk in de showroom van Tielen Agenturen. Arjen Tielen voegde het Italiaanse Relaxshoe toe. Vakblad TRED ging met Tielen in gesprek, over Relaxshoe en zijn blik op de huidige schoenenbranche. 

Relaxshoe is nieuw bij Tielen Agenturen. Kunt u iets over de collectie vertellen?
“Relaxshoe is een mooi Italiaans merk dat betreft prijs/kwaliteitverhouding de zaken goed op orde heeft. De schoenen zijn met een verkoopprijs tussen de 69,99 en de 99,99 scherp geprijsd. Zeker omdat er uitsluitend met leer wordt gewerkt. Dat is uniek in deze prijsklasse. Relaxshoe is een comfortmerk , maar met een flinke knipoog naar de mode. Wat trendy is wordt direct in de collectie verwerkt.”

Hoe is Relaxshoe bij Tielen Agenturen terechtgekomen?
“We kwamen het merk in juni op Riva tegen en waren direct onder de indruk van de collectie. We gaven aan interesse te hebben in een samenwerking. Ruim twee maanden later is het zover: we hebben een mooi nieuw merk in onze showroom staan.”

Hoe sluit Relaxshoe aan bij uw andere merken?
“Onze key business is het merk Rohde uit Duitsland. Dat zal zo blijven, maar Relaxshoe kan daar prima naast. Waar Rohde op fashiongebied stopt, gaat Relaxshoe verder. Toch passen de collecties bij dezelfde winkelier. De merken kunnen elkaar alleen maar versterken.”

U geeft aan dat Relaxshoe comfortabel maar toch hip is. In hoeverre spelen sportinvloeden een rol in de collectie van Relaxshoe?
“De collectie is super commercieel. Het straatbeeld wordt absoluut weergeven in de collectie. Er zijn dus ook heel wat sneakers. Daarnaast merken we dat de collectie voor een breed publiek toegankelijk is. Zo kwam er laatst een winkelier met zijn dochter langs. Het meisje greep een sneaker vast en zei ‘kijk papa, die vind ik leuk!’ Even later pakte een oudere winkelier hetzelfde model vast. Zij zou er ook graag op lopen.”

Hoeveel collecties en levermomenten biedt u per jaar?
“Relaxshoe wil graag kort op de markt spelen, maar we moeten toch de mogelijkheid hebben om alles op tijd te produceren. Daarom hebben we standaard twee collecties en twee levermomenten per jaar. We willen er wel korter opzitten maar het is op dit moment niet mogelijk om meer collecties neer te zetten. Desalniettemin zijn de collecties zo samengesteld dat we meerdere keren per seizoen iets nieuws kunnen bieden. Het aanbod is heel divers.”

Wat vindt u van de momenten waarop de huidige schoenenbeurzen plaatsvinden?
“Persoonlijk ben ik tevreden over de huidige beursmomenten. Maar ik begrijp wel dat branchegenoten hier vraagtekens bij zetten. Het blijft altijd lastig met vakantieplanningen. Leveranciers zouden wellicht liever eerder van start gaan, maar ik spreek ook vaak retailers die het liefst halverwege september starten. Ik zie deze momenten als een goed compromis. Ergens in het midden. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.”

Denk je dat de beurs in zijn huidige vorm blijft bestaan?
“Over de vorm durf ik niet veel te zeggen. Zeker in Nederland gebeurt er veel op het gebied van beurzen en inkoopcentra. Er wordt gefluisterd over merken die het moeilijk hebben om staande te blijven. Je ziet daarom ook dat er op de beurs en in inkoopcentra meer leegstand ontstaat, waardoor het voor de winkelier minder aantrekkelijk wordt om er te gaan shoppen.”

‘Samen houden we de branche sterk’
– Arjen Tielen

“Toch sta ik nog altijd achter het concept van C.A.S.T.. Het schoenencentrum biedt een unieke kans om de winkelier, in korte tijd en op een centrale plek te laten zien wat er aangeboden wordt. Als we ons over verschillende locaties in Nederland zouden verspreiden wordt dit voor de winkelier een stuk lastiger. Inkopen zou dan een stuk meer tijd kosten. Dat zou zonde zijn. Ik vind daarom dat we ons met z’n allen moeten inzetten voor de toekomst van het schoenencentrum. Samen maken we de branche sterk.”

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0