Bijeenkomst SeLL De Langstraat in teken van trendwatching

SellDe ledenbijeenkomst van de Schoenen- en Ledersociëteit SeLL De Langstraat, donderdagavond 21 april in het RKC Stadion in Waalwijk, stond ditmaal in het teken van trendwatching. “Opnieuw een bijzonder geslaagde avond”, aldus voorzitter Harold van Genderen.

Antoinette van den Berg was uitgenodigd om een lezing te geven. Zij is als trend forcaster de drijvende kracht achter het bedrijf Future-Touch en werkt voor gerenommeerde bedrijven als Chanel, D’ior en Yves Saint Laurent. In haar lezing schetste Van den Berg een aantal ontwikkelingen. Zo wordt voor consumenten aandacht voor het milieu belangrijker. Steeds meer houden zij rekening met hoe iets geproduceerd wordt en kijken ze naar zaken als kinderarbeid en het gebruik van chemicaliën. Verder tellen ouderen langer mee. Het is ‘cool to be old’. Volgens Van den Berg zie je dat terug in reclame. Als voorbeeld gaf zij onder meer Iris Aphel, een 94-jarige dame die optreedt in de commercial van Citroën.

Na de pauze vroeg Frans van Bommel aandacht voor het initiatief om in Moergestel een monument op te richten ter ere van allen die werkzaam waren of zijn in de schoen- en lederindustrie. Verder ging Nicoline van Enter in op de ontwikkelingen bij SLEM. Aan de hand van de afgelopen SLEMinars gaf zij de ontwikkelingen en trends in schoenenland weer, en vertelde over de voortgang van het Schoenenmuseum.

De volgende bijeenkomst van SeLL De Langstraat vind donderdag 30 juni plaats. Dat wordt een ‘Food & Feet’-event waarop ook geïnteresseerde niet-leden van harte welkom zijn.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0