
Bjorn Smit
Bjorn Smit heeft de redactie van TRED laten weten dat hij per 2 maart j.l. bij Manexco aan de slag is gegaan als account manager Nederland en Vlaanderen voor het merk Sweet Lemon. Smit is enthousiast over de vernieuwde samenwerking met Manexco, waarmee hij eerder samenwerkte als agent voor het merk Giulia. “Manexco is een prachtbedrijf en ik maak onderdeel uit van een jong en gedreven team” zegt hij hierover. Smit gaat in Nederland en Vlaanderen het merk Sweet Lemon (verder) introduceren. “Sweet Lemon staat voor luxe damesschoenen, in Italië vervaardigd uit rijke materialen met oog voor goede pasvormen. Qua prijs zitten we in het midden-hoog segment. Sweet Lemon brengt jaarlijks twee collecties die gebaseerd zijn op de modetrends, en vanaf dit jaar komen er ook tussen collecties die nog dichter op de trends zitten” aldus Smit. Hij vervolgt: “Wat we met Sweet Lemon willen benadrukken is dat het niet alleen om de goede collecties gaat, maar dat we werken met een totaalconcept. Vanuit Manexco wordt er gezorgd voor marketing ondersteuning, en in de werkwijze staat het samenwerken met de detaillist centraal. Tijdens het seizoen intensief contact hebben, wekelijks de afverkoopcijfers analyseren en komen met oplossingen waar de detaillist echt wat aan heeft. Sale zorgt er in toenemende mate voor dat de marges onder druk staan. Wij willen met de ondernemers in gesprek om een plan te maken. Welke marge willen ze gaan behalen en hoe kunnen we daarin ondersteuning bieden? Daarmee helpen we ze om het ondernemersrisico, dat er natuurlijk ook bij hoort, behapbaar te houden”.