Den Haag wil 6 miljoen investeren in ‘Beste Winkelstad’

De komende vier jaar investeert de gemeente Den Haag 6 miljoen in de ‘Winkelstad van de Toekomst’. Dat staat in het actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018, dat het college naar de gemeenteraad heeft gestuurd. De gemeente heeft als doel winkelen ‘nog aantrekkelijker te maken voor de moderne consument en ondernemer’.

Als winkelstad vertoont Den Haag een stijgende lijn. De stad werd uitgeroepen tot ‘Beste Binnenstad 2013-2015’, de Frederik Hendriklaan tot ‘Gezelligste Winkelstraat’ en het Zeeheldenkwartier heeft de ‘Beste marketing van een winkelgebied’.

Met het actieprogramma wordt deze lijn verder doorgetrokken. De nadruk ligt op het toepassen van nieuwe technieken op het gebied van winkel en het versterken van het aanbod van typische Haagse winkels. Verder worden er veel nieuwe winkels aangetrokken en krijgen pop-up stores ruim baan. Ook wordt extra geïnvesteerd in zeven winkelgebieden. Leegstand moet worden aangepakt door voorzichtig te zijn met nieuwe winkels op ongewenste locaties en moeilijke winkelgebieden krijgen een andere functie.

Den Haag

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0