ECCO heeft in 2018 opnieuw een recordomzet behaald. De netto-omzet bedroeg € 1,31 miljard, en de winst voor belastingen kwam uit op 201 miljoen euro, een stijging van 9 procent ten opzichte van 2017. Daarmee ziet het bedrijf haar winst tot recordhoogte reiken in haar 55-jarig bestaan.
“Het is zeer bevredigend voor de werknemers om al hun harde werk en enthousiasme met zo’n goed resultaat beloond te zien; met name wanneer rekening wordt gehouden met het feit dat de detailhandel een moeilijke periode ondergaat en voor veel uitdagingen staat”, aldus ECCO’s CEO Steen Borgholm in het persbericht van 19 maart.
De B2C sales steeg met 10% in de winkels en met 36% in de online verkoop. Vooral Noord Amerika en Azië hadden een sterke algemene groei met, respectievelijk, 11% en 13%.
“In een jaar legt ECCO contact met miljoenen klanten. We moeten nog veel doen om het volledige potentieel hiervan te benutten in ons marketing-, verkoop- en bedieningsmodel. Verdere investeringen in de ontwikkeling van nieuwe producten zullen continueren en ons tevens helpen om ook in de komende jaren een duurzame en gezonde groei voor ECCO te genereren,” zegt Borgholm.