ECCO lanceert eigen accessoires winkels

Het Deense merk ECCO blijft zichzelf ontwikkelen. Zo onthulde ze deze maand een nieuw wereldwijd winkelconcept voor lederwaren. Naast de welbekende schoenen van Scandinavisch design produceert ECCO nu ook haar eigen accessoires lijn. Die bestaat uit lederen tassen en accessoires. Met het nieuwe winkelconcept wil ECCO haar unieke karakter tonen en klanten laten zien dat ze ook kwaliteitsleer en lederwaren produceren.

Helsinki, Keakow, Londen, Shanghai en Bredebro kregen de primeur. In deze steden opende ECCO haar eerste winkels met alleen accessoires. De winkels hebben een licht interieur met houten details en leren elementen. De muren zijn van leer en hebben een geometrisch, typisch Scandinavisch patroon. “Met verassende leren details willen we het lederverhaal van ECCO vanuit een andere invalshoek vertellen”, zegt Tanja Hybschmann, Project Manager Branded Space bij ECCO. “We willen klanten uitnodigen om het interieur aan te raken en te voelen, en een tastbare verbinding te maken met onze producten en ons ontwerp- en productieconcept”, zegt ECCO. De reacties van de eerste klanten zijn positief.

ECCO is een van de weinige bedrijven in de wereld met eigen leerlooierijen en is toonaangevend op het gebied van leerinnovatie. Het ontwerpproces begint altijd met leer.

De ontwerpen worden geproduceerd vanuit de kernfilosofie dat de vorm de functie moet volgen en zijn eenvoudig, geraffineerd en tijdloos. Functionaliteit is een belangrijk onderdeel van het ontwerp en wat betreft tassen en kleine lederwaren ligt dit bij het gemak in gebruik en organisatie van spullen. Met het nieuwe winkelconcept kan ECCO het unieke verhaal van het bedrijf vertellen.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0