Gabor presenteert resultaten 2019

Gabor Shoes AG realiseerde in 2019 een omzet van 362 miljoen euro (inclusief licenties, Gabor Shop & Store GmbH en Gabor Footwear GmbH). Het totale verkoopvolume bedroeg 8,1 miljoen paren. Dat meldt Gabor middels een persbericht aan Vakblad TRED.

De merken Gabor en rollingsoft behaalden een omzet van bijna 318 miljoen euro met een verkoopvolume van ca. 7,5 miljoen paren. De omzet van het exportaandeel bedroeg ongeveer 50%. Met het merk camel active genereerde Gabor een omzet van 34 miljoen euro en de Gabor-licenties droegen nog eens 10 miljoen euro bij. Het aantal werknemers stond op 31 december 2019 op 3.095, waarvan 425 is Duitsland en 2.650 in de twee Europese fabrieken in Portugal en Slowakijë. De Gabor-onlineshop, die met zijn marktplaats-principe stationaire handelspartners betreft, groeide ook aanzienlijk. Het verkoopvolume, onder aftrek van retourzendingen, bedroeg volgens Gabor meer dan zes cijfers.

“Het aantal fysieke winkels nam weer af zowel in binnen- als buitenland. Dat was ook voor ons merkbaar,” zegt Achim Gabor als reactie op de cijfers. “In de tweede helft van het jaar waren er echter tekenen van stabilisatie. Als gevolg hiervan groeiden de startorders en zijn de nabestellingen toegenomen. Ons nieuwe herenschoenenmerk Pius Gabor start met de collectie HW 2020 op meer dan 20 markten in Europa en Azië en wordt door onze handelspartners zeer goed ontvangen.”

Meer informatie: www.gabor.de

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0