Schoenen- en kledingmerk Geox heeft in 2015 een omzetstijging geboekt van 6,1 procent. De omzet in Europa, die goed was voor 43 procent van het totaal, steeg met 4,6 procent tot 375.6 miljoen euro. In 2014 was dat 359.3 miljoen euro. Ondanks dat het aandeel schoenen goed is voor 89,9 procent van de totale omzet, legt het merk een sterke focus op het aanbod bovenkleding. De omzet daarvan kwam uit op 102.6 miljoen euro.
Mario Moretti Polegato, voorzitter en oprichter van Geox: “De omzet groeide met 6,1 procent dankzij de uitstekende prestaties van het multi-brand kanaal, 7,2 procent, een stijging bij onze eigen mono-brand stores, 4,2 procent, en de franchise mono-brand stores, 3,9 procent. Het feit dat deze resultaten zijn behaald ondanks moeilijke macro-economische omstandigheden is een duidelijke demonstratie van de kracht van ons merk.”