GMS introduceert Bedrijfscheck
Vanaf 15 september biedt GMS aangesloten ondernemers de Bedrijfscheck aan. Aan de hand van een checklist worden de prestaties van de onderneming beoordeeld op vijf categorieën: het financiële beleid, de marketing, de werkorganisatie, het personeelsbeleid en de winkel zelf. Zo wordt snel duidelijk wat goed gaat en waar verbeterpunten te behalen zijn.
De uitkomst kan bijvoorbeeld helpen om de Toolbox waarmee GMS ondernemingen bijstaat veel gerichter in te zetten of leiden tot een adviestraject op maat. Tijdens de ISLN op maandag 29 augustus zal GMS samen met haar partners de kick-off geven van deze nieuwe service.
Workshop Social Media: 12 en 13 september
Iedereen weet inmiddels van social media en de impact die bijvoorbeeld Facebook kan hebben. Ook voor retailers. Voor de kosten van een advertentie in een lokale krant, kun je onder de aandacht komen van tienduizenden mensen, die je ook nog eens kunt selecteren op leeftijd, geslacht, interesse, regio, etc..
Hoe je deze mensen benadert en – nog belangrijker – hoe je klanten van ze maakt, daarover gaat de praktijkgerichte workshop van Social Media deskundige Martijn Has.
Masterclass ‘Wie is mijn klant?’ 26 en 27 september
De hele bedrijfsvoering en marketingmix van een onderneming draait om de klant. Geen prijs te bepalen als je niet weet welke doelgroep je binnen krijgt; geen assortiment vast te stellen als je de leeftijdsgroep niet weet; geen medium te kiezen als je niet weet wat je klant leest.
Tijdens de Masterclass ‘Wie is mijn klant?’ laat Eric van Koert van MCR Retailminds zien hoe via een simpele inventarisatie van het postcodegebied waar de klanten woonachtig zijn en een specialistische analyse van die gegevens, MCR in staat is om op veel vragen antwoord te geven die helpen bij het vormen en voeren van een succesvol commercieel beleid.
Voor meer informatie:
Neem contact op met Vincent de Kok, e-mail: dekok@gms-group.nl, of tel: 06 – 227 70 694.