– Ingezonden mededeling –
GMS start met inspiratiesessies
Kennisoverdracht en kennis met elkaar delen is een van de doelstellingen van GMS. Daarvoor biedt zij onder meer diverse cursussen via de GMS Academy en de Masterclasses HR in juni. GMS werkt ook aan een aantal inspiratiesessies die in het najaar van start gaan.
Try out
De eerste try out voor de sessie ‘Help, de consument verandert’ heeft inmiddels plaatsgevonden. Met tien ondernemers werd ingegaan op concrete constateringen en hoe je daar als individuele retailer op in kan spelen.
Zo is de constatering dat de consument van nu zich oriënteert op internet. Dat hij meer service en advies verwacht, dat hij specialisme zoekt. Tijdens de sessie werd bijvoorbeeld ingegaan hoe je als retailer zorgt dat je website strookt met wat de consument verwacht.
De sessies worden zo opgezet dat met elkaar gekeken wordt naar individuele, lokale aandachtspunten. Bedoeling is dat elke deelnemer na afloop enthousiast naar huis gaat en de juiste tools heeft meegekregen om het direct op zijn winkel toe te passen.
Social media
De try out kreeg direct een spin off. Duidelijk werd dat veel ondernemers met de vraag zitten hoe zij social media als Facebook, Twitter en Instagram effectief kunnen inzetten. Samen met social media expert Martijn Has van Success Consulting Nederland zal GMS daarvoor een speciale workshop opzetten.
Voor meer informatie
Neem contact op met Vincent de Kok, e-mail: dekok@gms-group.nl, of tel: 06 – 227 70 694.