In C.A.S.T. werden afgelopen maandag 5 maart de Gouden en Zilveren Schoen 2017 uitgereikt. Beide prijzen worden jaarlijks door ANWR-GARANT uitgereikt aan de twee leveranciers met de beste prestaties in het voorgaande jaar. De Gouden Schoen ging voor de tweede keer op rij naar Xsensible, de Zilveren Schoen werd gewonnen door het Oostenrijkse HASSIA.
De Zilveren Schoen is voor de leverancier die in zeer korte tijd een enorme groei heeft weten door te maken en op de juiste manier tegemoet komt aan de vraag van de markt. Deze prijs mocht in ontvangst genomen worden door het team van het Oostenrijkse merk HASSIA, waarvan de Nederlandse vertegenwoordigers Rob en Anne-Marie Gaasbeek, directeur Patrick Lorenz en brandmanager en directielid Rosemarie Ocku bij de uitreiking aanwezig waren. Lorenz noemt het ontvangen van de prijs “een grote eer en tegelijkertijd een bevestiging dat de weg die we zijn ingeslagen, richting een moderne comfortschoen, internationaal succesvol is.”
De Gouden Schoen wordt toegekend aan de leverancier die deze volgens een duidelijke meerderheid van de ANWR-GARANT-leden verdient. Naast de meeste stemmen van winkeliers, moet de winnaar ook aan een aantal criteria voldoen: goede afverkoop voor de opruiming, online en offline marketing ondersteuning, voorraden op de juiste modellen, correcte en tijdige levering en de beste aftersales. Net als vorig jaar werd er massaal gestemd voor Xsensible, waarmee het schoenenmerk al voor de tweede maal de trotse winnaar is van de prijs.