H&M sloot bijna 10 procent van Nederlandse winkels

 In Businessnieuws

Kledingketen H&M heeft in de afgelopen maanden 11 van de ruim 130 winkels in Nederland gesloten. Dat blijkt uit een overzicht dat het bedrijf woensdag publiceerde. Na de Verenigde Staten is Nederland het land waar de meeste winkels dichtgingen. Vorig jaar werd al duidelijk dat H&M het aantal winkels wereldwijd wilde terugschroeven. Er moesten er 350 dicht, terwijl er ook 100 nieuwe bij zouden komen. Welke gevolgen dit voor Nederland zou hebben, was toen nog niet duidelijk.

Nu blijkt dat het van oorsprong Zweedse bedrijf de deuren van elf Nederlandse winkels definitief heeft gesloten. Daar staat tegenover dat er twee nieuwe bij zijn gekomen. Wereldwijd heeft het concern de afgelopen tijd 84 vestigingen gesloten en zijn er 15 geopend. H&M heeft veel winkels onder eigen naam, maar heeft ook de merken Arket, COS, Monki en Weekday.

De kledingketen heeft momenteel veel last van lockdownmaatregelen die regeringen wereldwijd hebben ingevoerd. Het bedrijf leed het afgelopen kwartaal, dat bij H&M loopt van begin december tot eind februari, een bruto verlies van 1,4 miljard Zweedse kroon (137 miljoen euro). H&M verwacht dat het in de rest van het jaar beter zal gaan.

Bron: Nu.nl

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0