Meer dan 5.800 mensen bezochten van 27 februari tot en met 1 maart de Internationale Lederwaren Fair ILM Winter Styles in Offenbach. Het aantal bezoekers overstijgt daarmee het record van vorig jaar. “Er hing bovendien een erg positieve sfeer aan zowel de zijde van de exposanten als bij de bezoekers”, aldus uitvoerend directeur Arnd Hinrich Kappe. In totaal presenteerden 282 exposanten de nieuwste trends op het gebied van kleine lederwaren, reisbagage, tassen, kantoor- en schoolartikelen, parpaplu’s, handschoenen, riemen en andere modeaccessoires.
Nieuwe markten
Aan het einde van de eerste dag werd door exposanten al gesproken over een vruchtbare dag. “We hadden topklasse bezoekers, cruciale en relevante mensen wat resulteerde in goede zakelijke transacties”, aldus Andreas Roth, agent bij Meike Locker en verantwoordelijke voor het merk Le Tanneur.
Haeusser Europa koos dit jaar voor een nieuwe locatie op de beurs. “We zijn erg blij met deze plek. We hebben ook veel enthousiaste reacties ontvangen van de bezoekers”, zei marketingmanager Frank Jung. Ook ontwerper Sibel Benarush van Rush GmbH zo blikt tevreden terug op de beurs: “Het aantal bezoekers ligt erg hoog, daardoor komen er veel interessante potentiele klanten langs bij onze stand en dat zorgt er voor dat we goede zaken kunnen doen. Bovendien hebben we openingen kunnen maken naar nieuwe landen en nieuwe markten.”
Awards
Tijdens de eerste beursavond werden teven de ILM Awards uitgereikt. De tas ‘Captain’van Baqbag ging naar huis met de prijs voor beste nieuwkomer. ‘Kopenhagen’ van Jost by Leonhard Heyden werd gekozen als de winnaar in de categorie beste basic en ‘Angela’ van het merk Abro won in de categorie beste fashion tas.
Internationale sfeer
Op beurs was een hoge graad aan internationalisatie merkbaar. Er waren niet alleen veel exposanten uit het buitenland, ook veel bezoekers hadden de moeite genomen om speciaal voor deze beurs naar Offenbach af te reizen. Bezoeker Koichi Ono kwam zelfs speciaal over uit Japan: “Ik ben hier voor de eerste keer. Ik kom voornamelijk om reeds bestaande contacten te ontmoeten en om kennis te maken met nieuwe leveranciers.”Amornpak Sangkulatat uit Thailand is een regelmatige bezoeker. “Ik kom hier al sinds 1978. De beurs in Offenbach is namelijk veel meer levendiger en drukker dan andere beurzen. Arnd Hinrich Kappe en zijn team zijn blij met de positieve feedback van hun exposanten en bezoekers: “Wij zijn een beurs die zich richt op efficiëntie en op het plaatsen van bestellingen. Het is fijn dat die strategie gewaardeerd wordt.”