INRetail gematigd positief over aantrekkende retailverkopen

In de eerste zeven maanden van dit jaar deden schoenwinkels het qua omzet 1,9 procent beter dan in dezelfde periode over 2014. Dat blijkt uit cijfers die INretail woensdag presenteerde. De omzet in fashion retail loopt volgens gegevens uit de INretail/GfK fashionscan nog 2,6 procent achter op vorig jaar. De branchevereniging is dan ook ‘gematigd positief’ over de aantrekkende retailverkopen, maar vindt dat er meer moet gebeuren om aansluiting te vinden bij de ‘early adopters’.

In een presentatie zette Dave Quadvlieg, Branchespecialist Schoenen en Sport bij INRetail, traditionele schoenenwinkels neer als een trage en ouderwetse branche met een ‘failliet model’. Nu voororderen voor de volgende zomer noemde hij ‘Russisch roulette’. Volgens hem moeten schoenwinkels gaan samenwerken met leveranciers en informatie delen. Ook fabrikanten reageren daar nu op door zelf een winkel te openen omdat het ze te traag gaat. Ook de online schoenenverkopers hebben een flinke voorsprong. Volgens Quadvlieg gaat in dat kanaal ‘gigantisch veel geld om’.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0