Inspiratie opdoen tijdens SHIFT

Inspiratie opdoen tijdens SHIFT

Afgelopen januari vond de eerste SHIFT plaats. Op 29 en 30 juni aanstaande is het tijd voor de tweede editie van dit bijzondere mannenmode-evenement. Plaats van handeling is Taets op het Hembrug terrein in Zaandam, onder de rook van Amsterdam. Wat kan de bezoeker verwachten?

 

 

Gericht op de retail

Organisator Rick van Rijthoven: “SHIFT is anders dan anders. Expliciet gericht op mogelijkheden voor de retailer van de toekomst. SHIFT betekent contacten leggen, inspiratie opdoen en out of the box denken over de moderetail. Daarom bieden we een brede mix van merken, creativiteit en praktische zaken. De naam zegt het al: Shift = verandering! En momenteel verandert er nogal wat in de modebranche. Er vindt een enorme verschuiving plaats in de retail als gevolg van bedrijfsbeëindiging en overnames, maar ook zie je dat de rol van merken en agenturen verandert, die drukken sterker hun stempel op de markt. Vandaar dat we zeggen: verander mee! Kom naar SHIFT en laat je inspireren. Tijdens SHIFT geven vele merken acte de présence met hun highlights, maar daarnaast bieden we ook SHIFT Services met partijen die voor de retail interessant zijn – zoals bijvoorbeeld tijdelijke winkelinrichting – en met SHIFT Experience tonen we hoe je met artiesten en influencers nieuwe creatieve wegen kunt inslaan in je winkel.”

Inspiratie opdoen

Door de aparte locatie van SHIFT kom je volgens Van Rijthoven direct in een bijzondere sfeer. “Daar kun je nieuwe manieren ontdekken om je verkoop in de toekomst te stimuleren en inspiratie opdoen met creatieve geesten en mede-retailers. Want uiteraard is er ook de SHIFT Borrel waar je op een informele manier kunt netwerken. Bovendien is het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens een ‘speed date’ met een headhunter van Believers te ontdekken welke mogelijkheden er zijn voor een baan in de mode. Retailers die nadenken over stoppen, kunnen creatieve manieren ontdekken om hun opvolging te regelen en een jongere generatie aan te spreken. Want het modevak is momenteel uitdagend en heel hard werken, waardoor het minder aanspreekt bij de jongere generatie, maar moderetail blijft gewoon een fantastisch vak.”

Foto’s: Shift / Daphne Ponsteen

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0