Internationale en nationale groei voor GMS

GMS Verbund heeft in het eerste kwartaal van 2015 een groei weten te realiseren van 77,7 miljoen naar 95,4 miljoen euro, een groei van bijna 23%. Vorig jaar groeide de organisatie al met 25% in het eerste kwartaal. Het aantal aangesloten klanten is inmiddels de 1400 gepasseerd. Deze groei wordt gerealiseerd door groei van omzet bij bestaande klanten als ook de groei van het aantal klanten binnen de groep.

In Nederland is de groei in het eerste kwartaal van 2015 zelfs meer dan 50%.

“Niet alleen GMS is gegroeid” vertelt directeur Vincent de Kok, “ook de ondernemers die aan ons verbonden zijn, hebben het afgelopen jaar een groei van 20% doorgemaakt. En dat is eigenlijk de mooiste bevestiging die je kan krijgen” De Kok denkt dat het succes onder andere te verklaren is doordat de inkooporganisatie regelmatig workshops en seminars organiseert met als doel om de retailers op bedrijfseconomisch vlak vooruit te helpen. “De interesse daarvoor wordt ook steeds groter. Ik denk dat het in deze tijd belangrijk is om actief te kijken naar wat de veranderende consument nodig heeft, in plaats van je alleen maar blind te staren op de inkoop.”

“De Nederlandse tak van GMS is sinds zijn oprichting vier jaar geleden een steeds groter deel gaan uitmaken van GMS Verbund. Wij willen onze klanten bedanken dat zij sinds jaar en dag in ons hebben geloofd en wij zullen dit vertrouwen naar de toekomst toe ook zeker niet gaan beschamen’, zo stelt Vincent de Kok. De wijze waarop GMS haar klanten tegemoet treedt, wordt als reden nummer 1 voor het succes genoemd. “Wij zijn de sparringpartner voor de speciaalzaak. De inkooporganisaties die zelf retailer spelen en daarmee direct concurrent zijn van haar aangesloten leden hebben een ander doel. Wij zijn overtuigd dat de ondernemer geleide detailhandel in haar of zijn omgeving met zijn specialisatie succesvoller kunnen zijn dan filiaal geleide ondernemingen”, aldus De Kok.

Naast de schoenenbranche, wil De Kok het komende kwartaal tevens de focus gaan leggen op andere branches: die van de dames en heren mode. “We hopen in juni onze eerste partners bekend te kunnen maken.” Daarnaast wil GMS het outdoor- en sport segment verder uitbreiden.

Logo---GMS-Group-Netherlands

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0