Dit jaar nog krijgen alle vestigingen van Intersport een speciale 3D-voetscan. De keten van sportwinkels gaat hiervoor een samenwerking aan met het bedrijf SafeSize. De 3D-technologie is in eerste instantie ontwikkeld voor medische doeleinden. Door dit te transformeren naar een dienst voor retailers, zoals Intersport, is een 3D scan binnenkort ook mogelijk voor consumenten. De scans zorgen voor een beter, gepersonaliseerd advies.
De voetscan meet de voeten van de consument uitgebreid op en kijkt niet alleen naar lengte en breedte, maar ook naar de wreefhoogte en het verschil tussen de linker en rechter voet. “Hiermee wordt niet alleen onze service vergroot, maar de kans op blessures voor de consument wordt ook aanzienlijk verkleind,” aldus Ron Bruinenberg, retail- en marketingmanager bij Intersport.
Emerce meldde eerder dit jaar nog dat SafeSize, een Nederlands bedrijf, € 10 miljoen ophaalde bij een investeringsronde. SafeSize richt zich op on- en offline retailers en schoenenmerken en helpt hen hun klanten beter te bedienen met ‘perfect passende schoenen’. Dat doet SafeSize aan de hand van 3D voetenscans en met, naar eigen zeggen, ’s werelds grootste database van 3D gescande schoenen, door het bedrijf zelf ontwikkelde pas-algoritmen en machine learning. Die data is met name handig voor schoenretailers. De voetenscans zijn volgens SafeSize ook goed voor de conversie en het verlagen van retouren, omdat er beter passende schoenen worden aangemeten.
Meer informatie over SafeSize vindt u op www.safesize.com.