Lloyd bepaalt koers voor de toekomst

De coronacrisis heeft zowel de premium schoenenfabrikant uit Sulingen als de hele industrie hard geraakt. Last but not least, het verkoopconcept dat in de loop der jaren met succes is opgezet, waardoor retailers just-in-time kunnen worden bevoorraad en die is goed voor meer dan 50% van de totale verkoop, heeft massaal geleden. In het lopende boekjaar verwacht LLOYD een daling van de omzet van ongeveer 30% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Het management heeft een concept gepresenteerd, waarvan de implementatie noodzakelijk zal zijn om het bedrijf met succes naar de toekomst te leiden. Volgens dit concept wordt de productie in Sulingen, waar nog steeds 1.350 paar per werkdag wordt geproduceerd, niet voortgezet. De administratie zal zodanig worden gestroomlijnd en gestructureerd dat de performance van het bedrijf ten opzichte van de klanten in de toekomst op het bekende hoge niveau zal kunnen worden gewaarborgd. Als gevolg hiervan zullen in de toekomst ongeveer 125 fulltime banen op de locatie Sulingen verloren gaan.

“Helaas hebben de enorme gevolgen van de Corona-crisis ons geen andere keuze gelaten dan de keuze die we nu hebben gemaakt”, aldus Andreas Schaller, woordvoerder van het LLOYD-management. “We zijn ons er allemaal van bewust dat het einde van de productie in Duitsland een harde klap is”, aldus Andreas Schaller. Hoezeer ik het ook betreur, ik ben er zeker van dat we onze hoge productiestandaarden in onze eigen fabrieken in Roemenië en ook in India zullen blijven garanderen. LLOYD productkwaliteit en leverbetrouwbaarheid worden niet in gevaar gebracht door de maatregel “.

Parallel aan deze maatregel herzien de verantwoordelijken de strategische richting om de veranderingen in de markt te weerspiegelen. De veranderingen van de afgelopen jaren en de verwachte toekomstige marktomstandigheden zullen in detail worden geanalyseerd om een toekomstgerichte strategie te ontwikkelen, met bijzondere aandacht voor de versterking van het merk en het product. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf concepten die een nog snellere levering voor de vakhandel mogelijk maken. Niet in de laatste plaats omdat de verantwoordelijken ervan overtuigd zijn dat de beschikbaarheid van beheersbare voorraden in de offline en online handel in de toekomst een nog grotere rol zal spelen. “LLOYD is een sterk merk in onze kernmarkten, dat we de komende jaren verder zullen ontwikkelen”, geeft Andreas Schaller commentaar op het strategieproces. “We zullen alle onderdelen van de collectie zeer intensief volgens ons doelgroepprofiel profileren en de verdere internationalisering door te zetten”

“Onze klanten kunnen er zeker van zijn dat LLOYD in de toekomst niet alleen hun bedrijf als een sterk merk zal blijven ondersteunen, maar dat het ook bij de consument aan belang zal winnen als gevolg van de door te voeren veranderingen”, belooft de directeur.

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0