McGregor keert in 2019 terug naar de markt, na een grootscheepse re-branding en met een geheel nieuw collectiebeeld. In maart 2019 wordt de nieuwe webshop gelanceerd, vanaf het najaar volgen eigen winkels, franchise winkels en een beoogd netwerk van samenwerkende retail partners. De collectie najaar 2019 zal vanaf 18 januari in Amsterdam te zien zijn in het nieuwe hoofdkantoor van McGregor ‘2.0’.
Het merk McGregor verdween uit de markt nadat het in 2016 en 2017 twee keer onderdeel was van een groepsfaillissement; eerst van McGregor Fashion Group en daarna van Doniger Fashion BV. De merkenrechten werden aangekocht toen bleek dat er geen sprake zou zijn van een doorstart, maar dat zou worden overgegaan tot het liquideren van alle onderdelen van Doniger Fashion BV.
De investeerders achter het nieuwe McGregor zijn Fred Gehring en Ludo Onnink, tezamen met DM Equity Partners, het investeringsfonds van keukenondernemer Ben Mandemakers en voormalig bankier Rob ten Heggeler. Gehring en Onnink waren van 1997 tot 2016 respectievelijk CEO en COO van Tommy Hilfiger. In eerste instantie van de Europese divisie, later wereldwijd. Fred Gehring heeft zich daarna vooral gericht op zijn muzikale carrière; hij tourt als drummer van The Analogues langs uitverkochte zalen in binnen- en buitenland. Ludo Onnink is CEO van Denham the Jeanmaker.
Gehring en Onnink zullen zich als Chairman en Vice Chairman achter de schermen bezig houden met strategie, merkontwikkeling en supervisie. De dagelijkse leiding is in handen van Coen Gehring als directeur. Coen Gehring heeft eveneens uitgebreide ervaring bij Tommy Hilfiger en werkte daarna als Country Manager voor Denham the Jeanmaker in Duitsland en als Commercial Director EMEA voor Hunter Boots.
Coen Gehring: “We zijn van plan om in Maart 2019 al te starten met onze webshop. Het aanbod zal in eerste instantie gericht zijn op de basics – het fundament van het merk. In de komende seizoenen zullen we vervolgens de fashion benadering verder uitwerken.”