Merk aan het woord: Skechers

 In Businessnieuws

Niek Verbakel

Niek Verbakel, Marketing Manager Skechers Benelux: “Het was even schakelen, maar binnen een internationale corporate organisatie als Skechers is men gewend om op afstand te werken. Het technische aspect van thuis werken was snel geregeld dus. De grootste verandering is dat we vooral bezig zijn met consolideren, waar we normaliter bezig zouden zijn met opschalen. De afgelopen jaren zijn er grote groeiambities geweest die we waar hebben kunnen maken. Die groeiambities komen nu in het gedrang. Binnen de Benelux zijn er veel verschillen merkbaar. Zo zijn in België alle niet noodzakelijke winkels gesloten, waar die in Nederland wel geopend zijn. We bekijken de situatie dan ook dag per dag, maar maken ook plannen voor de nieuwe realiteit die we voor ons hebben. Voorzichtig kijken we vooruit naar het derde kwartaal, en hoe we de collecties dan het beste kunnen ondersteunen. Vanuit Skechers internationaal is duidelijk welke budgetten beschikbaar zijn, en zien we dat we deel uitmaken van een sterke en flexibele organisatie. Wat ik interessant vind aan deze situatie is het gedrag dat je ziet ontstaan. Wat zal er veranderen? Gaan we anders consumeren of een andere waarde hechten aan consumeren? Gaan we meer online kopen of juist niet? Je ziet dat de meeste trendwatchers er niet uit komen, deze vraagstukken. Dan is het niet gek dat ik het ook nog niet precies weet, wat er zal gaan komen. Flexibel zijn en anticiperen. Dat zijn belangrijke zaken nu.”

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0