De Italiaanse schoenenbeurs MICAM focust komende editie op de exportmarkt in China. MICAM Milano introduceerde eerder twee speciale initiatieven gericht op China. Samen met andere bedrijven die Italiaanse stijl en vakmanschap vertegenwoordigen, was MICAM Milano een officiële sponsor van het MonteNapoleone-galadiner georganiseerd door het modedistrict MonteNapoleone op 20 november jongstleden in het Bulgari Hotel in Shanghai. Op 21 november werd een speciale open dag voor gasten en pers georganiseerd met een complete voorvertoning van de schoenentrends van komend seizoen.
“We hebben al een tijdje een vruchtbare relatie met de Chinese markt”, aldus Siro Badon, voorzitter van Assocalzaturifici en MICAM Milano. “China erkent het uitstekende Italiaanse vakmanschap en heeft altijd veel kopers naar onze beurzen in Italië gestuurd. En dat is niet alles. Assocalzaturifici is ook actief in China, met een reeks van exclusieve evenementen die een voortdurende dialoog tussen Italiaanse schoenenbedrijven en Chinese kopers opbouwen. Volgens cijfers van Confindustria Moda, was de export van Italiaans schoeisel naar China in de eerste zes maanden van het jaar meer dan 155 miljoen euro waard. Dat is 13,8% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Deze positieve trend wordt ook weerspiegeld in de export naar Hong Kong: Italië heeft in totaal meer dan 2,2 miljoen paar schoenen naar China gescheept in de eerste zes maanden van 2019, ter waarde van 333 miljoen euro, een stijging van 12% ten opzichte van dezelfde periode in 2018”.
De komende editie van MICAM Milano vindt plaats op 16 tot 19 februari 2020. Meer informatie: www.themicam.com