Het ISPO Munich dat van 5 tot en met 8 februari werd gehouden, was volgens het beursbestuur een succes te noemen. In totaal trok de internationale sportbeurs meer dan 80.000 bezoekers, afkomstig uit meer dan honderd landen. De beurs fungeerde als forum en trend barometer. Tevens stond de beurs in het teken van samenwerking. Leden van de Europese Commissie kondigden daarom tijdens de beurs hun plannen aan voor een sportweek in het najaar, die in heel Europa zal gelden.
Vooral in de departementen Outdoor en Health & fitness was sprake van een enorme groei. Volgens Klaus Dittrich, voorzitter van bestuur van de beurs in München, speelt de beurs goed in op die toenemende vraag. “Health en Fitness is een belangrijke groeiende markt. Vorig jaar hebben we daarom besloten om in het vervolg een gehele hal aan dit segment te wijden. Dat zorgde voor potentie in de sport industrie. De positieve feedback van zowel de bezoekers als de exposanten laat zien dat we hier goed aan hebben gedaan.”
In totaal presenteerden 2,585 exposanten hun innovatie sportcollecties op de beurs. Bezoekers prezen de beurs vooral om het internationale karakter van de aanwezige merken en gaf aan dat de beurs in hun ogen het afgelopen jaar nog belangrijker was geworden dan voorheen. Wegens de aanhoudende vraag naar sportartikelen in China, organiseert de beurs in juli een speciale editie van de ISPO in Shanghai. Deze zal gehouden worden op 2 tot en met 4 juli en zal volgens de organisatie nog meer gericht zijn op fitness en watersport. Outdoor en Action zal worden aangevuld met het segment sportstyle. Inmiddels hebben al meer dan 300 merken aangegeven om hun producten ook op deze beurs te zullen presenteren. Onder andere Camelback, Fjällräven, Mammut en Toread zijn hier deze zomer te zien.