Nederlandse schoenenmarkt groeit met ruim 8 procent

De Nederlandse schoenenmarkt heeft met een omzetgroei van 8,6 procent een goed derde kwartaal achter de rug. Dat blijkt uit onderzoek van INretail/GfK ShoeScan. Vooral de enorme omzetgroei van 30 procent in september droeg hier sterk aan bij.

Het kwartaalcijfer maskeert de maandverschillen waarvan sprake was. Juli toonde een prima plus, terwijl de omzet van augustus 13 procent lager bleek dan in 2014. Maar september bezorgde de branche dus een klapper dankzij de omzetgroei van 30 procent.

Volgens INretail verklaart het feit dat de weersomstandigheden het afgelopen kwartaal vrijwel tegenovergesteld waren aan de situatie van vorig jaar, de uitschieters per maand. Tegelijk kan vastgesteld worden dat er sprake is van structurele omzet groei: vergeleken met 2013 was de omzet 10 procent hoger.

De INretail/GfK ShoeScan is gebaseerd op werkelijke kassaverkopen. De scan biedt daardoor een exact inzicht in de actuele omzetontwikkelingen. Zowel grote schoenenketens als modewinkels, warenhuizen, online retailers en MKB-retailers doen mee. De huidige deelnemers vertegenwoordigen nu al ruim 50 procent van de omzet van de totale Nederlandse schoenenmarkt

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0