Ongekende omzetdaling non-foodwinkels
Een ongekende omzetdaling voor non-foodwinkels. In januari daalden de verkopen vergeleken met een jaar eerder met 37,7 procent. Het is de sterkste daling die het CBS sinds het begin van de [...]
Een ongekende omzetdaling voor non-foodwinkels. In januari daalden de verkopen vergeleken met een jaar eerder met 37,7 procent. Het is de sterkste daling die het CBS sinds het begin van de [...]
GMS heeft voor aangesloten klanten een akkoord weten te bereiken met Credion met betrekking tot het verkrijgen van nieuwe financiering en of herfinanciering van aangesloten klanten. Al langer is [...]
De Hooijer Groep is gestart met een nieuwe service genaamd “Let’s Connect”. Met deze dienst kunnen winkeliers via de eigen webshop producten verkopen die geleverd worden vanuit het magazijn van [...]
swoodies is ontstaan nadat Dennis de Boer al geruime tijd met het idee speelde om een label te starten met een duidelijk DNA. Geen high-end fashion maar commerciële schoencollecties voor de vrouw [...]
INretail roept het kabinet op de winkels op 3 maart weer te heropenen. “Winkelsluiting was een extra maatregel vanwege de situatie ‘zeer ernstig’ op de routekaart van de overheid. Die is met 146 [...]
Een uitgave boordevol informatie, met onder andere een interview met Hans van Biesheuvel van Ondernemend Nederland. Verder brengen wij verschillende updates met o.a. Nick Snoeren van Gabor, Thom [...]
Bij de redactie van vakblad TRED geven Randy en Mariska Bours van Bours Agenturen aan dat zij sinds 1 januari de nieuwe agent zijn geworden van het Italiaanse merk NeroGiardini in Nederland. [...]
Meerdere ondernemers pleiten voor een ‘coronabelasting’ voor bedrijven die het afgelopen jaar profiteerden van de coronacrisis, zoals bol.com. Dat meldt de NOS. Het voorstel is ook in de Tweede [...]
Comforta Nieuwkoop B.V. is per 1 januari 2021 de importeur van het Spaanse merk Yokono voor Nederland en Duitsland. Yokono is in 1981 door de broers Segura opgericht in het Spaanse Alicante, waar [...]
“Hoewel een digitale versie geen vervanging is voor een fysieke beurs, is het wel een belangrijk, aanvullend instrument dat toegankelijkheid, continuïteit en service garandeert – en [...]
Two Be b.v. introduceert Löwenweiss op de BeNeLux markt. Löwenweiss bestaat sinds 1969 en komt uit Italië (MontebelLuna).De naam is afgeleid van de “bijnaam” van de grootvader van de huidige 2 [...]
Brancheorganisatie INretail houdt komende periode rekening met een snelle stijging van het aantal faillissementen in de detailhandel. Dat kan een halt worden toegeroepen door op 3 maart winkels [...]
Schoenen van de Graaff heeft ruim 15 jaar het 100% Italiaans damesschoenenmerk Pascucci in Nederland vertegenwoordigd. Nu Willem en Saskia hun activiteiten in de schoenenbranche per 1 januari [...]
Het aantal betalingen met iDeal is in januari gestegen met 51,9 procent naar 96,8 miljoen betalingen. Dat is een record in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Sinds de oprichting [...]
Uit een flitspeiling die plaats heeft gevonden onder non-food winkels aangesloten bij INretail blijkt dat 72% meedoet met click & collect en 6% stelt het uit tot een later moment. Onder meer [...]
Op 3 februari 2021 is Will Basemans na een kort ziekbed overleden. Op 18-jarige leeftijd begon hij als schoenmaker bij zijn ouders in de zaak. Vanaf 1967 leidde hij, samen met zijn vrouw Miek, de [...]
De modebeurzen in Milaan hebben hun krachten gebundeld in het #strongertogether exhibition project en hebben besloten de fysieke beurzen, waaronder MICAM Milano en MIPEL, die gepland stonden voor [...]
Willem en Saskia de Graaff van Schoenen Van der Graaff uit Barneveld hebben hun agenturenbedrijf op 1 januari 2021 gesloten. Dit voorjaar handelen ze nog wel de leveringen van hun merken af, maar [...]
Het Spaanse schoenenmerk gaat na een paar jaar van relatieve stilte opnieuw actief de Nederlandse markt op. In samenwerking met het agency proteXstyle van fashionexpert Mike Heijnen, gaat Camper [...]
Bijna 85% van de winkelondernemers non-food kampt met (zeer veel) mentale druk door de impact van de lockdown. Dat blijkt uit onderzoek van INretail waar duizend ondernemers aan meededen. Daarvan [...]
Kleding- en schoenenzaken in heel Europa gaan gebukt onder de coronacrisis. Ze verkochten in de belangrijke maand december veel minder dan een jaar eerder, blijkt uit cijfers van het Europese [...]
Veel ondernemers betalen meer dan nodig is voor hun verzekeringen. Door het slim en gericht afsluiten van collectieve verzekeringen kan Baksteen & Pul financiële dienstverleners de GMS [...]
De crisis omzetten in een gelegenheid. Zo zou men de afloop van de digitale editie van Expo Riva Schuh & Gardabags kunnen samenvatten, die in recordtijd op de moeilijkheden van de huidige [...]
Afgelopen week zijn de nieuwe editie van TRED en de TRED jaarkalender 2021 verschenen, met onder andere de modeprognose voor herfst/winter 2021/22 en onze jaarlijkse update met de wethouders van [...]
Winkeliers hebben weinig vertrouwen in de plannen van het kabinet om stapsgewijs uit de lockdown te komen. Naar verluidt wil het kabinet volgende maand eerst de basisscholen openen en daarna de [...]
Het constante streven naar perfectie is vanaf het begin stevig verankerd in het DNA van CAPRICE. CAPRICE is er in geslaagd om met een nieuwontwikkelde technologie die de naam CLIMOTION® draagt [...]
Hare Majesteit Koningin Máxima bracht donderdagochtend 28 januari een digitaal werkbezoek aan leden van Koninklijke INretail. Het werkbezoek in de non-food retail stond in het teken van de impact [...]
Arthur Koot heeft gemeld aan de redactie vakblad TRED dat hij per 1 januari 2021 in dienst is getreden bij Triple-F Shoes BV, bekend van het merk Footnotes. Hier zal hij als sales manager alle [...]
Begin dit jaar is Stan Lovink gestart als nieuwe agent van s.Oliver. Dit betekent dat vader Rob Lovink en zoon Stan Lovink de komende jaren nauw zullen samenwerken om zowel Tamaris als s.Oliver [...]
Westfield Mall of the Netherlands contracteert 20 nieuwe merken. Met nog ruim twee maanden te gaan voor de grote opening van Westfield Mall of The Netherlands is het winkelcentrum daarmee voor [...]
De planning van de open dagen bij CAST Nieuwegein is vanwege de huidige maatregelen aangepast. Op 1 en 8 februari zijn de vaste open dagen vervallen. Daarnaast zijn de Sport Lifestyle dag en de [...]
INretail is tevreden dat het kabinet met ruim anderhalf miljard euro aan extra steunmaatregelen voor getroffen winkels over de brug komt. Ook banken moeten nu verantwoordelijkheid nemen en [...]
Desirée van Haren is per 1 januari in dienst getreden bij LAZAMANI. Voor Miranda Schreiner, eigenaar van LAZAMANI, komt deze versterking na het plotselinge verlies van haar (zaken)partner Franco [...]
Met de komende editie (18 tot 24 januari 2021) gaat de Berlin Fashion Week offensief te werk en scherpt het zijn profiel aan als een wereldwijde locatie voor creatieven uit de mode, muziek, kunst [...]
“Omdat de lockdown tot eind januari 2021 is verlengd, zal de hybride versie van Gallery FASHION & Shoes niet meer als fysiek evenement op de Areal Böhler kunnen plaatsvinden. Wij hebben onze [...]
Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdagavond 12 januari heeft met pijn in het hart het WFC Amsterdam moeten besluiten de Mode Inspiratiedagen – Let’s get inspired! te cancelen. “We [...]
De lockdown wordt met drie weken verlengd. De besmettingscijfers zijn nog steeds te hoog, stellen de adviseurs van het kabinet. Een versoepeling van de maatregelen is daarom nog niet [...]
Koninklijke INretail is extreem verontrust over de snel verslechterende situatie waarmee de tienduizenden gesloten winkels kampen door de lockdown. De non-food vertegenwoordiger vreest de komende [...]
Een aantal grote Nederlandse winkelketens betalen sinds zij verplicht hun deuren hebben moeten sluiten nog slechts de helft van de huur, of zelfs helemaal niets meer. Dat blijkt uit een rondgang [...]
In februari is de officiële lancering van het Franse schoenenlabel M.Moustache in Nederland en ze starten met [re]colte®. Een innovatie waar hele schoenen gerecycled worden om er een nieuwe zool [...]
Naarmate de komende modeweek in februari 2021 nadert, zijn Kopenhagen Fashion Week, CIFF, Revolver, Dansk Fashion & Textile en WEAR in een voortdurende nauwe dialoog over de ontwikkeling van [...]
In het voorjaar van 2021 opent de H&M-groep een H&M, H&M HOME en Monki in Westfield Mall of the Netherlands. De H&M HOME conceptstore wordt de tweede in Nederland en de eerste [...]
Een nieuw seizoen, meer drastische uitdagingen: Om er voor de klanten zo goed mogelijk te zijn, heeft Wortmann zijn digitale beursconcept verder ontwikkeld. DIGITAL BRAND DAYS by Wortmann [...]
Na de uitbraak van de Coronacrisis, werden plannen met betrekking tot de wereldwijde online verkoop van Lange Laarzen in alle kuitwijdtes, versneld doorgevoerd. Sinds de opkomst van internet [...]
Dankzij scherpe prijzen krijgt webwinkel Amazon langzaam maar zeker voet aan de grond in Nederland. In de afgelopen drie maanden waren consumenten vaak het goedkoopst uit bij de Amerikaanse [...]
De detailhandel heeft in november 9,6 procent meer omgezet ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Met name verkopers van consumentenelektronica, witgoed, keukens en [...]
Twee bedrijfsonderdelen van NXT Fashion, het moederbedrijf van Miss Etam en Steps, zijn failliet verklaard. Het gaat om het distributiecentrum en het shared service center (het hoofdkantoor). Er [...]
De regeling voor de voorraadvergoeding die het Kabinet voorstelt aan door de lockdown gedupeerde retail ondernemers is onrealistisch en moet veel hoger. Dat stelt INretail op basis van [...]
Om de retailer een steuntje in de rug te geven, is de GMS Group in samenwerking met de experts van Retail Reflex, Bus Bedrijfsadvies, MCR Retailminds en Win-Win distributie, Retail Kitchen en [...]
NXT Fashion, de nieuwe eigenaar van de kledingwinkels Miss Etam en Steps, vraagt uitstel van betaling aan voor het distributiecentrum en het shared service center. Door de huidige lockdown, [...]