Onzekerheid voor aankomend seizoen

 In Businessnieuws

De feestdagen staan voor de deur, het weer wordt wisselvalliger en de consument heeft de winkelstraten weer ontdekt. Voilá: het recept voor de verkoop van stevige stappers en elegante gelegenheidsschoenen. Of niet? Aan de horizon sluimeren weer verregaande corona-restricties vanwege oplopende ziekenhuiscijfers en ook zijn lang niet alle consumenten alweer geneigd om serieus geld uit te geven voor een nieuwe garderobe voor de feestdagen. Ja, het geld is er wel en ja, er wordt weer volop geshopt, maar de trend naar gemakkelijke schoenen is nog steeds niet aan het kenteren ten gunste van modeschoeisel en die gasrekening was toch best wel hoog deze maand….

Uiteraard wilde TRED graag weten hoe de zaken er momenteel voor staan in de schoenendetailhandel, dus belden we alle retailers die we de afgelopen anderhalf jaar aan de lijn gehad hebben opnieuw met een aantal vragen over de huidige situatie in hun winkel, hun toekomstverwachtingen en hun visie op de schoenenbranche. De reacties waren nogal variërend: van uiterst positief tot zorgen over een nieuwe lockdown op het verkeerde moment. Dat laatste spookbeeld hangt als een Zwaard van Damocles boven de markt, want wát als de maatregelen zoals die nu genomen zijn niet blijken te werken? INretail heeft in haar persberichten gemeld dan 80% van de non-food retail een QR-code voor winkeltoegang niet ziet zitten, maar aan de andere kant is een nieuwe horeca- of winkelsluiting in de aanloop naar de beste weken van het jaar beslist geen aanlokkelijk vooruitzicht. Een angstige consument is een gierige consument en gesloten horeca zorgt voor minder traffic in de winkelstraten. Weg is je omzet…

TRED houdt de vinger aan de pols en we blijven u informeren over de ontwikkelingen in de komende maanden.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0