Mannenschoenenmerk Parbleu breidt uit in Europa en komt daarnaast met een collectie voor vrouwen. Dat meldt het merk in een persbericht. De sneakers van Parbleu zijn reeds te koop in de Benelux, maar binnenkort ook verkrijgbaar in Groot-Brittannië, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland.
“Het is onze ambitie om hét smart casual footwear-merk van Europa te worden met betaalbare maar zeer kwalitatieve luxury sneakers,” aldus oprichter Christiaan Berg. De focus ligt op Groot-Brittannië en Scandinavië: “In onze pop-up store in de negen Straatjes in Amsterdam, maar ook online, kregen wij erg veel goede reacties van met name Engelse en Scandinavische klanten. Deze landen stonden dan ook hoog op ons lijstje om te gaan veroveren binnen Europa.”
Parbleu kiest ervoor de merkvertegenwoordiging en internationale distributie per 1 januari uit te besteden aan externe agentschappen. In Benelux is dat mode-agentschap Domano Fashion. In Groot-Brittannië wordt het merk vertegenwoordigd door Goldfinch Agency uit Londen en in Scandinavië door Eggert Andersen Agency uit Kopenhagen, Denemarken.
In het voorjaar van 2020 komt Parbleu daarnaast met zijn eerste vrouwencollectie. “Met deze stap – en het aantrekken van sterke en gerenommeerde en ervaren partners als Domano – wil het merk meer snelheid en invulling geven aan de ambities om in de meest toonaangevende Europese fashion markten vertegenwoordigd te zijn – en zo verder te groeien,” staat in het persbericht.
Parbleu werd in 2016 opgericht. Het merk heeft inmiddels zo’n veertig verkooppunten en een webshop in Nederland en organiseert regelmatig eigen pop-up shops in Amsterdam.