Personeel belangrijk aspect bij aankoop schoenen door 50-plussers

Maatbeschikbaarheid, kwaliteit en prijs zijn voor 50-plussers de belangrijkste aspecten bij hun winkelkeuze. Voor hen is de laatste mode van minder belang. 50-plussers hechten meer waarde aan het aspect ‘personeel’ en dan met name aan de deskundigheid van het personeel. Dit blijkt uit onderzoek van GfK, waar consumenten schoenenwinkels beoordelen op elf aspecten op het gebied van prijs, collectie, personeel en winkelpresentatie.

Bij het onderzoek is specifiek gekeken naar de verschillen tussen ouderen en jongeren. De groeiende groep 50-plussers wordt voor schoenenwinkels een belangrijke doelgroep. Op dit moment zijn er 6,5 miljoen Nederlanders van 50 jaar of ouder; tien jaar geleden waren dit er nog 5,3 miljoen.

50-plussers geven schoenenspeciaalzaken een bovengemiddelde waardering vergeleken met andere leeftijdsgroepen. Zij blijken dus behulpzaam en deskundig personeel belangrijker dan de aanwezigheid van de laatste mode. Bij jongere consumenten is dit juist andersom. Vooral consumenten jonger dan 30 jaar geven aan de ‘aanwezigheid van de laatste mode’ het belangrijkste aspect te vinden voor hun winkelkeuze.

shoppende 50plussers

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0