Peter Kaiser is terug!
Op 13 december 2023 maakte CAPRICE bekend dat men het gerenommeerde Duitse schoenenmerk PETER KAISER overgenomen had. De onderneming ging als gevolg van de corona-crisis in 2020 failliet. Met deze overname is een van de oudste damesschoenenmerken van Europa (opgericht in 1883!) in rustiger vaarwater terecht gekomen. Uiteraard wilde TRED weten wat de plannen met het merk zijn, vandaar dat we contact opnamen met managing director Jürgen Cölsch van Caprice Schuhproduktion GmbH & Co. KG. en met Thom Westerkamp, de Nederlandse agent van CAPRICE.
Jürgen Cölsch
Thom Westerkamp
Oprechte passie
PETER KAISER staat voor ‘Modern Classic’ en het hoogste niveau van vakmanschap en toegevoegde waarde. CAPRICE zal dit unieke verhaal voortzetten en de kernwaarden van het merk benadrukken, meldde het persbericht afgelopen december. Gevraagd naar het waarom van de overname vertelt Jürgen Cölsch: “De overname van het merk PETER KAISER komt vanuit een oprechte passie voor dit damesschoenenmerk met de langste traditie van Europa. De naam PETER KAISER is waardevol! De lange geschiedenis, de uitgebreide knowhow en de uitstekende reputatie spreken wat dat betreft voor zich. PETER KAISER staat voor vertrouwen, kwaliteit en een uitstekende pasvorm. In het hogere middensegment bieden wij met CAPRICE al een uitstekende prijs/prestatieverhouding, maar met het merk PETER KAISER, dat in ruim zeventig landen wereldwijd geregistreerd is, kunnen wij nu ook in het hogere segment damesschoenen aanbieden. Deze overname zorgt dan ook niet alleen voor een sterkere positionering van het bedrijf in de markt, maar levert ook een uitgebreider productaanbod op dat de waarden van beide merken combineert.”
Nieuw tijdperk
PETER KAISER staat dan ook aan het begin van een nieuw tijdperk, vervolgt Cölsch. “Als onderdeel van de CAPRICE-familie zal dit traditierijke schoenenmerk zijn merkwaarden nieuw leven inblazen met een eigentijdse visie. We behouden wat bij PETER KAISER sinds 1838 succesvol is gebleken, maar durven daarnaast ook nieuwe dingen te proberen. De kerncompetentie van het merk zal hierbij een sleutelrol spelen: de pasvorm! Het doel is om de uitstekende pasvorm en materiaalkwaliteit te behouden, de collecties te verjongen en de prijzen aantrekkelijker te maken, met een duidelijke focus op collectie-ontwikkeling, technische innovaties en hoogwaardige productie. Met de expertise en de betrouwbare productiemogelijkheden van…..