Populariteit Black Friday groeit in Nederland

 In Bedrijfsnieuws, Businessnieuws

BRAINTREE, MA - NOVEMBER 23: Shoppers hurried through the aisles in Target during Black Friday at South Shore Plaza in Braintree. (Photo by Aram Boghosian for The Boston Globe via Getty Images)

Steeds meer Nederlandse winkeliers doen mee aan de zogenaamde Amerikaanse Black Friday, de dag na Thanksgiving waarbij veel winkels stunten met speciale aanbiedingen voor kerstaankopen. Dit jaar hebben 21 verschillende winkels online Black Friday-aanbiedingen. Vorig jaar waren dat er nog twee.

Volgens Suzanne van de Graaf van Detailhandel Nederland is de toenemende populariteit te danken aan het winkelseizoen. In Nederland begint dat op het moment dat Sinterklaas in het land is. Vanaf dat moment maken winkels reclame voor Sinterklaas- en Kerstaankopen. Nu lijken ze Black Friday hierbij aan te grijpen om nog meer aandacht te trekken voor aanbiedingen.

Dit jaar valt Black Friday op 27 november. Onder meer Wehkamp, V&D, GAASTRA, Jeans Centre, JD Sports en Filling Pieces hebben deze dag speciale aanbiedingen of lanceren een speciale kledingcollectie.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0