Prijs bepaalt keuze kledingwinkels

Prijs doorslaggevend voor keuze kledingwinkels

Uit een onderzoek van Multiscope blijkt dat prijs voor Nederlandse consumenten de belangrijkste reden is om voor een kledingwinkel te kiezen. In de Nationale Benchmark Kledingwinkels, uitgevoerd onder 5.200 respondenten, geeft 56% aan dat prijs hun doorslaggevende factor is. Naast prijs noemt 54% het aanbod als belangrijke reden, waarbij consumenten zowel brede als specifieke assortimenten waarderen. Duurzaamheid, een steeds relevanter maatschappelijk thema, speelt met slechts 7% een beperkte rol in de keuzes van consumenten. Andere factoren, zoals aftersales, personalisatie en hygiëne, zijn nog minder relevant.

Het onderzoek toont aan dat prijsbewustzijn en een aantrekkelijk aanbod centraal staan in het aankoopgedrag van Nederlanders. Meer details over het onderzoek zijn te vinden via Multiscope.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0