Rieker Schuh zet in op duurzame groei

Rieker Schuh zet in op duurzame groei

Rieker Schuh heeft het afgelopen half jaar als een grote uitdaging ervaren, vertelt verantwoordelijk Sales Manager Dominik Ernst van Rieker. “Zowel voor onszelf en onze prijsstelling, als voor onze partners in de retail, die we zo goed mogelijk proberen te ondersteunen. Gezien deze moeilijke omstandigheden zijn we echter erg blij met hoe het herfst/winterseizoen 2022 is verlopen qua doorverkopen. Ook de inkoop voor SS23 is qua voororders voor ons zeer naar tevredenheid verlopen. We hadden een zeer goede doorverkoop in het voorseizoen van de zomer van 2022, wat ondanks de macro-economische uitdagingen resulteerde in goede voororders voor SS23, mede door de verregaande doorontwikkelingen en innovaties binnen onze collecties.” 

Als het gaat om de strategie voor de komende seizoenen, vertelt Dominik Ernst dat het doel van Rieker Shuh absoluut een duurzame groei is. Dat duurzaam dient letterlijk opgevat worden, want de Rieker-Groep en de overkoepelende moedermaatschappij Rieker Holding AG heeft zich gecommitteerd aan de nieuwe ‘Code of Conduct’ voor de Duitse textiel- en mode-industrie voor verantwoord ondernemen, benadrukt hij. Om deze groei te realiseren in de vorm van meer verkoop, worden de komende seizoenen alle registers opengetrokken op het gebeid van marketing: “Als familiebedrijf vieren we volgend jaar ons 150-jarig jubileum en daarom gaan we in 2023 en vooral in 2024 onze marketingactiviteiten over de gehele linie uitbreiden.”

Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de TRED februari editie. Bestel hierbij de februari editie van TRED.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0