ROTPUNKT maakt comeback bij HANWAG
Aan het begin van de jaren tachtig bracht berg- en wandelschoenfabrikant HANWAG, als een van de eerste, sportklimschoenen op de markt. Nu maakt de schoen zijn comeback. Een berg- en vrijetijdsschoen met een retrolook. Niet alleen het HANWAG logo uit de jaren tachtig maar het hele ontwerp van de schoen is trouw aan het origineel. Het betreft een gelimiteerde productie, er worden 999 paar van de nieuwe ROTPUNKT gemaakt en elk paar heeft een serienummer in reliëf gedrukt.
“De ROTPUNKT is niet een kleurrijke herinnering aan de iconische tijd maar de schoen is ook een eerbetoon aan degenen die nieuwe wegen insloegen in de klimsport. Pioniers in het vrij klimmen zoals Sepp Gschwendtner en Kurt Albert gaven vorm aan dit tijdperk”, aldus HANWAG.
HANWAG ROTPUNKT LL & ROTPUNKT LADY LL:
Gelimiteerd tot 999 paar; met serienummer in reliëf
Schoenendoos in retrolook inclusief ROTPUNKT extra’s
Twee extra schoenveters • HANWAG logo uit de jaren tachtig
Hoogwaardige leren voering en bovenwerk uit splitleer
Geribbelde stootrand
Vibram Chironico loopzool met een zachte EVA tussenzool