Schoenketen Sacha neemt Manfield over. Dat heeft het bedrijf woensdag 27 januari bekend gemaakt. Het doel is om zoveel mogelijk banen en winkels te behouden. De komende tijd moet hier duidelijkheid over komen. De winkels van Manfield worden vooralsnog door de curatoren voortgezet. In de tussentijd vinden er gesprekken plaats met verhuurders en werknemers.
Ward Temeer, CEO van Sacha, noemt Manfield een ‘kroonjuweel’ met een grote toegevoegde waarde in de winkelstraat. “Al meer dan honderd jaar staat het merk voor een goede pasvorm, kwaliteit en stijl. In het afgelopen jaar heeft Manfield succesvol haar nieuwe winkelconcept gelanceerd, een eerste grote stap naar vernieuwing”, aldus Temeer, die voornemens is deze vernieuwing te versterken. “In de veranderende markt, de groei van online winkelen kan Manfield een belangrijke rol vervullen.”
Met de overname wordt Manfield weer onderdeel van een familiebedrijf, zoals het ooit in 1902 is opgericht als merk van het Engelse familiebedrijf Manfield Ltd. & Sons. Sacha is de merknaam waaronder de schoenzaken van de familie Termeer sinds 1909 opereren. Met de continuatie van Manfield zegt het bedrijf de bezieling te onderstrepen die de familie heeft voor het ondernemen, specifiek in de schoenenmarkt. De optelsom van beide formules leidt tot een succesvol en gezond internationaal retailbedrijf, aldus Sacha.