Sabu Schuh & Marketing en GMS Verbund zijn een vorm van samenwerking aangegaan. De basis is de gecoördineerde samenwerking van de twee organisaties met leveranciers betreffende de goederenlevering. Het doel van de samenwerking is om de inspanning voor alle partijen te verminderen door middel van het samenvoegen van activiteiten en tegelijkertijd betere aanbiedingen te leveren voor de aangesloten gespecialiseerde dealers. Met betrekking tot de marktwerking, met o.a. de marketing, inkoop, collectiesamenstelling en de ledenstructuur, blijven SABU en GMS strikt gescheiden en 2 separate organisaties!
Beide groepen worden al centraal gereguleerd via de RSB Retail+Service Bank GmbH in Kornwestheim. Hierdoor kunnen processen geoptimaliseerd worden en wordt duplicatie vermeden. Leveranciers hoeven in de toekomst slechts één contract te onderhandelen om met 2,500 gespecialiseerde detailhandelaren te werken. Centrale regulering, processen en interfaces worden dus vereenvoudigd voor alle betrokkenen.
“We hebben hiermee een belangrijke stap gezet in het belang van onze retailers en denken dat dit iedereen ten goede zal komen,” vertellen Stephan Krug, CEO van SABU, en Thomas Schulte-Huermann, CEO van GMS.