Het Italiaanse schoenenlabel P448, dat vijf jaar geleden werd opgericht, breidt uit in Europa en naar nieuwe markten zoals het Midden-Oosten en Azië. Dat maakte het merk bekend middels een persbericht. In Nederland wordt P448 verkocht bij diverse multibrandstores en online via webshops als Omoda en Miinto. Reden voor de expansie is de groei die het merk naar eigen zeggen heeft doorgemaakt. “In vijf jaar tijd is P448 van een Italiaans streetwearmerk uitgegroeid naar een erkend internationaal label dat is gespecialiseerd in Italiaans vakmanschap en wordt gekenmerkt door een unieke designcultuur, met een focus op mode en comfort,” aldus Wayne Kulkin, niet-uitvoerend voorzitter van het label.
P448 zal zich in eerste instantie op de huidige markten in Italië, Europa en de Verenigde Staten richten. Volgend jaar opent het merk twee flagshipstores: één in Milaan en één in New York. De tweede helft van 2019 staat in het teken van uitbreiding naar nieuwe markten als Rusland, Oost-Europa, Scandinavië, het Midden-Oosten en Japan. “2019 is een cruciaal jaar voor P448. Er worden belangrijke investeringen gedaan in de domeinen van exploitatie, marketing en productontwikkeling,” aldus CEO Paolo Griffo.
Naast de uitbreiding lanceert P448 ook een capsulecollectie, bestaande uit vier unisex modellen. De schoenen zijn deels gemaakt van gerecycled leer en zijn lichtgewicht en waterbestendig.
Bron: FashionUnited