Scotch & Soda maakt van winkelen een nieuwe ervaring

De nieuwste generatie RFID-tags van Checkpoint Systems geeft Scotch & Soda meer inzicht in de voorraad en maakt producten beter beschikbaar. Klanten die bij Scotch & Soda winkelen hebben binnenkort een veel grotere kans om de juiste broek, rok, jas of trui te vinden dankzij de nieuwe driejarige samenwerking van de retailer met Checkpoint Systems, de toonaangevende leverancier van RFID-oplossingen.

Checkpoint zal gemiddeld 10 miljoen Scotch & Soda-kledingstukken per jaar voorzien van de nieuwste generatie RFID-labels, waardoor er een betere voorraadnauwkeurigheid zal zijn in het gehele bedrijf. Door gebruik te maken van deze technologie krijgt de retailer volledig en realtime inzicht in zijn hele voorraad. Hierdoor kan men zijn omnichannel-services, zoals ‘click&collect’, optimaliseren.

Rik Kok, global director inkoop en vastgoed, Scotch & Soda: “Dankzij de nieuwste RFID-labels van Checkpoint Systems weten we precies hoeveel blauwe broeken in maat M er nog beschikbaar zijn in onze distributiecentra in bijvoorbeeld België, Nederland of Duitsland, of hoeveel extra jassen van onze zomercollectie nodig zijn in onze winkels in Japan. Zo blijven we aan het einde van een seizoen niet met een groot overschot aan onverkochte artikelen zitten en kunnen we klanten via hun favoriete verkoopkanaal voorzien van het kledingstuk dat hij of zij wil.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0