Seminar GMS: Ken je klant

GMS organiseerde afgelopen maandag in samenwerking met MCR Retailminds een seminar met de titel ‘Ken uw klant’. Tijdens de lezing, waarbij ruim 20 leden van GMS aanwezig waren, werd in gegaan op de vraag hoe een retailer een beter inzicht kan creëren door goede kennis van zijn of haar klantenbestand.

Het seminar werd gegeven door Erik van Koert van MCR Retailminds. Volgens hem zijn alleen al de postcodegegevens van consumenten genoeg om inzicht te krijgen in diens koopgedrag. “De plek waar een klant woont, zegt heel veel over wat voor type consument het is. Vaak zijn dingen als leeftijd en inkomen hier goed uit te herleiden. Als retailer heb je daardoor ook een goed inzicht in je verzorgingsgebied. Daardoor kan je gerichter communiceren en met minder budget dezelfde doelgroep bereiken”, aldus Van Koert.

De eerste reacties waren volgens Van Koert zeer positief. “Enkele retailers gaven aan op korte termijn af te willen spreken om met ons een Klantenherkomstanalyse te maken.” Ook de organisatie van GMS was tevreden met het seminar en gaf aan dit in de toekomst vaker te willen organiseren. “We zijn nog in overleg over de data, maar zeker is dat we voor de zomer nog minimaal vier seminars zullen gaan faciliteren”, aldus Van Koert.

ww.gms-group.nl

Seminar GMS

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0