SHOEIST Istanbul Shoe Point B2B meetings in Amsterdam 21 en 22 maart

Ontmoet de makers!

SHOEIST Istanbul Shoe Point B2B meetings in Amsterdam

Persoonlijk contact is de beste manier om kennis te maken met de top van de schoenenfabrikanten uit de regio Istanbul, Turkije. Samenwerkingen verkennen, inspiratie opdoen, mogelijkheden ontdekken… Dat allemaal kan zeer binnenkort, want de Turkse schoenenindustrie komt naar Amsterdam om u te ontmoeten!

Op 21 en 22 maart 2023 wordt er met de steun van het Turkse Ministerie van Handel en de Istanbul Kamer van Koophandel van 09:00 tot 17:00 uur een B2B Event georganiseerd in het WestCord Fashion Hotel te Amsterdam om 14 van de meeste talentvolle schoenfabrikanten uit Istanbul samen te brengen met Nederlandse agenten, fabrikanten en retailers. Doel is het realiseren van een informele ambiance voor effectieve handel. Deze B2B meetings worden georganiseerd in de Fashion Lounge van het WestCord Fashion Hotel en zijn gratis toegankelijk.

SHOEIST

De drijvende kracht achter de meetings is de Kamer van Koophandel van Istanbul en SHOEIST Istanbul Shoe Point Cluster. SHOEIST is een nationaal en internationaal fabrikantenplatform in de schoenen- en schoenentoeleveringsindustrie. SHOEIST richt haar activiteiten op de versterking van het internationale concurrentievermogen van het schoenen-ecosysteem in Istanbul door samenwerking met internationale bedrijven en instellingen. Want ondanks de uitdagende sfeer momenteel in het zakenleven vanwege de consequenties van de aardbevingen in Turkije en daarnaast de massale vrijwillige activiteiten om de behoeftes uit de rampregio te beantwoorden, gaan de ondernemers uit Turkije tegelijkertijd toch door om hun internationale handel te laten groeien. Zij staan stevig in hun schoenen!

Het beroep van onze voorouders

“Schoenmaker behoort tot de oudste beroepen in Turkije”, vertelt Sekib Avdagiç,Voorzitter van het College van Bestuur van de Kamer van Koophandel Istanbul. “De voeten van de eerste Turken die 2.400 jaar geleden op hun paarden door Europa trokken werden warm gehouden door laarzen die ze in Centraal-Azië hadden vervaardigd. Schoenmaken was logisch in een periode waarin veeteelt en leerlooierijen zich ontwikkelden en waar voortdurend gestreden werd op paarden. Zo kunnen we de Turkse schoenmakerij omschrijven als ‘het beroep van onze voorouders’. Dankzij dit enorme erfgoed is het ook een sector die sterk kan concurreren en zich kan aanpassen aan de omstandigheden van de moderne tijd. De meest efficiënte methode om dit doel te bereiken is sectorale groepering, die we willen realiseren met het Chamber’s Shoe and Shoe Sub-Industry Sectoral Cluster Project. We doen ons best om de Turkse schoenmakerijsector te helpen zijn plaats wereldwijd in te nemen op het gebied van ontwerp, productie en internationale concurrentiepositie.” De handelsmissie in het WestCord Hotel valt onder deze doelstelling.

Wat kunt u verwachten?

In het WestCord Fashion Hotel zullen 14 grote en kleinere fabrikanten van kwaliteitsschoenen met diverse specialismen acte de présence geven. U kunt persoonlijk kennismaken met deze fabrikanten en de mogelijkheden die zij bieden. De volgende ondernemingen zijn aanwezig:

– Akform Insoles produceert maandelijkse rond de 800.000 paar baby-, kinder-, dames- en herenschoenen in de categorieën sport, dress (hoge hakken), sandalen, boots, slippers, clogs, espadrilles, Brogue (casual heren) en Oxford. De helft van de productie is herenschoenen en van de export gaat 20% naar Nederland.

– Akinal Footwear & Slippers heeft een maandelijkse capaciteit van 2,2 miljoen paar baby-, kinder-, dames- en herenschoenen in de categorieën sandalen, slippers, clogs en overigen. Damesschoenen vormen het grootste segment. Akinal exporteert naar 35 landen wereldwijd.

– Cabani Footwear maakt dames- en herenschoenen in de categorieën dress, sandalen, boots, slippers, espadrilles, Brogue (casual heren) en Oxford. 40% van de productie bestaat uit damesschoenen en 60% uit herenschoenen. De maandelijkse capaciteit is 25.000 paar en Cabani exporteert voornamelijk buiten Europa.

Cetsan (Ridge) Footwear is een kleine producent van dames- en herenschoenen met een capaciteit van 4.000-5.000 paar schoenen per maand in de categorieën sport, dress, sandalen, boots, slippers, clogs, espadrilles, Brogue (casual heren) en Oxford. De export gaat onder andere naar Polen, Kazachstan en de USA.

Erfe (Hopfrög) kids Footwear produceert vooral babyschoenen en daarnaast een beperkte hoeveelheid dames- en herenschoenen in de categorieën sport, boots en Brogue (casual heren). De maandelijkse capaciteit is 55.000 paar en de export gaat voor 80% naar de VS en voor 20% naar Italië.

Global Footwear is gespecialiseerd in damesschoenen in de categorieën sandalen, boots, slippers en clogs. De productiecapaciteit is 40.000 paar per maand en de export gaat voor de helft naar Duitsland.

Gol (Saillakers) Footwear produceert sandalen en boots voor dames en heren. Het leeuwendeel (80%) betreft herenschoenen. Het bedrijf heeft een capaciteit van 10.000 paar per maand die voor 100% naar Nederland gaat.

– Hanzade (Messimod) Footwear is een fabrikant van voornamelijk damesschoenen in de categorieën sandalen, boots, slippers, espadrilles en Oxford. Een kleine 5% van de maandelijkse productiecapaciteit van 20.000 paar bestaat uit herenschoenen. Het bedrijf exporteert 60% van haar productie naar Italië.

Içten (LIG) Sports Footwear is een fabrikant van herensportschoenen en heeft haar eigen merk. De productiecapaciteit van 20.000 paar per maand gaat naar Libië, Tunesië en andere landen.

– Ilhan Esen Footwear produceert per maand tussen de 4.000 en 5.000 paar dames- en herenschoenen in de categorieën dress, sandalen, boots, slippers, clogs, espadrilles, Brogue (casual heren), Oxford en sneaker. 70% van de productie bestaat uit herenschoenen. De export gaat voor 30% naar Polen.

Ihanlar (Geronimo) Footwear is een kleine herenschoenenfabrikant met een capaciteit van 4.000-5.000 paar in de categorieën dress, sandalen, boots, slippers, Brogue (casual heren), Oxford en sneaker. De export vindt voor 25% plaats naar het Midden Oosten en voor 25% naar Europa. Een kwart van de productie blijft in Turkije.

– Nebi Endican (Molly Bessa) Footwear produceert alleen damesschoenen in de categorieën sandalen, boots, slippers, espadrilles en Oxford met een capaciteit van 50.000 paar per maand. Japan, de USA en Engeland zijn de exportmarkten.

Özdallar (Marcomen) Footwear is een producent van herenschoenen in de categorieën boots en Brogue (casual heren) met een maandelijkse capaciteit van 100.000 paar. Van de export gaat 20% naar Italië en 40 % naar Roemenië.

– Sultani Footwear produceert maandelijks 10.000 dames- en herenschoenen in de categorieën sandalen, boots, slippers, Brogue (casual heren) en Oxford. de export gaat in zijn geheel naar Duitsland.

Als u en uw bedrijf open staan voor internationale handel en u klaar bent voor een ontmoeting met de makers, bent uw van harte welkom op 21 en 22 maart in het WestCord Fashion Hotel om u te laten inspireren!

 www.istanbulshoepoint.com

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0