Kinderschoenenmerk Shoesme is vorige week gestart met een mediacampagne om ouders te informeren over het belang van goede babyschoenen. Doelstelling is om ouders bewust te maken van de ontwikkeling van babyvoetjes.
Onderdeel van de mediacampagne is een online activatiecampagne, waarbij ouders worden oproepen om het moment van de eerste stapjes van hun kleintje te delen met Shoesme. Om zoveel mogelijk ouders te kunne bereiken, stelt het merk daarnaast een bannerpakket beschikbaar voor retailers. Daarnaast kunnen winkeliers een pakket met POS materiaal ontvangen.
Volgens Shoesme is het belang van goede babyschoentjes groot. De voetjes van baby’s zijn vaak kwetsbaar en een goede ondersteuning draagt bij aan een goede ontwikkeling op latere leeftijd. “De meeste baby’s beginnen tussen de 10 en 18 maanden met zelfstandig lopen. Na een periode van binnen oefenen op blote voeten of slofjes zijn echte schoentjes voor stapjes buitenshuis onmisbaar. Speciaal voor de eerste stapjes heeft Shoesme Babyproof Smart ontwikkeld. Een licht en soepel babyschoentje. De schoentjes zijn 100% leer gevoerd en hebben flexibele, door Shoesme ontwikkelde, zolen die met de voetjes meebuigen. Ook zijn de hielen verstevigd voor een goede loophouding. En door de toevoeging van het zachte schuimlaagje bij alle drukpunten zitten ze ook nog eens heerlijk”, aldus Shoesme.