Stickers in strijd tegen leegstand
Om de leegstand van winkelpanden tegen te gaan en winkelstraten levendiger te maken, worden stickers gebruikt als decoratieve oplossing. Deze stickers worden op de ramen van leegstaande panden aangebracht om de illusie te wekken dat er nog steeds een actieve winkel gevestigd is. Soms worden er afbeeldingen van een schoenenwinkel of bakkerij gebruikt, en in andere gevallen worden stickers met foto’s van vroeger opgeplakt.
Het aanbrengen van stickers trekt de aandacht en kan helpen bij het vinden van nieuwe huurders, waardoor het voor de eigenaren van de panden gunstig is.Vaak duurt het echter wel één tot twee jaar voordat eigenaren besluiten om stickers aan te brengen. De prijzen voor stickers schommelen rond de 60 euro per vierkante meter. Deze stickers worden voornamelijk gebruikt in de duurdere winkelstraten.
Volgens betrokkenen draagt de bestickering bij aan de beleving van consumenten, waardoor het winkelcentrum aantrekkelijker wordt. Het zorgt ervoor dat winkelstraten levendig blijven en biedt potentiële huurders een beeld van hoe hun toekomstige winkel eruit kan zien. Ook kan het gebruikt worden als tijdelijke reclame voor nieuwe huurders die binnenkort hun intrek zullen nemen.
Bron: RTLnieuws