Het Nederlandse modemerk Teym breidt het assortiment uit met een schoenenlijn. Teym staat bekend om het concept van het lanceren van één item per jaar om zo de perfecte garderobe te creëren. Naast een nieuwe schoenenlijn opende het label 25 oktober de eerste pop-up store in Antwerpen, en gaat daarmee de grens naar België over, schrijft Fashion United. Teym heeft al meerdere items voor de perfecte garderobe, aldus het merk. Zo heeft het een T-shirt, parka, een trui, een sweatsuit en twee tassen in het aanbod. Met de volgende ‘klassieker’ stapt Teym echter in een ander segment: de schoenenbranche. Teym werkt achter de schermen namelijk aan een Chelsea Boot, zo vertelt oprichtster Maxime Cartens.
“Dat was zeker een overstap. Ik had wel ervaring met schoenen ontwerpen, maar het is toch een heel nieuw technisch verhaal waarin ik me heb moeten specialiseren.” De schoen wordt handgemaakt in een fabriek in Portugal. Normaal gesproken wil Cartens binnen een jaar een nieuw product lanceren, maar bij de laars heeft het iets meer dan anderhalf jaar geduurd om te ontwerpen, testen en perfectioneren. “Het is zorgvuldig ontworpen om uitzonderlijk comfort te bieden zonder afbreuk te doen aan de verfijnde stijl die kenmerkend is voor Teym.”
De schoenen worden in november gelanceerd en zijn verkrijgbaar in de pop-up store aan de Kloosterstraaat in Antwerpen.