TRED sep/okt is verschenen

In de nieuwe uitgave van vakblad TRED vindt u verschillende reportages en interviews. Hieronder een kleine selectie uit de nieuwste editie!

Jürgen Cölsch: ‘CAPRICE denkt duurzaam’

CAPRICE zet al jaren in op innovatief en comfortabel schoeisel zonder daarbij het modieuze aspect uit het oog te verliezen. Naar aanleiding van de nieuwe, kleurrijke en positief ingestelde collectie voor SS23 nam de redactie van TRED contact op met directeur Jürgen Cölsch. Hij heeft duidelijke ideeën als het gaat om de toekomst. “Met de nieuwe collectie SS23 maakt CAPRICE duidelijk dat het merk de toekomst positief tegemoet treedt: “De CAPRICE-collectie is altijd een van de eerste collecties die elk seizoen op de markt komen. Al begin juni presenteerden we onze nieuwe modellen. Met onze nieuwe en aantrekkelijke collectie komen we tegemoet aan de eisen van onze klanten op het gebied van mode, variatie en functionaliteit.”

Uiteraard vroeg TRED ook naar de sustainability van CAPRICE. Voor Jürgen Cölsch is dat een vanzelfsprekende maatschappelijke verantwoordelijkheid: “Duurzaam engagement is stevig verankerd in de bedrijfsstrategie van CAPRICE. Als onderneming van de Wortmann Group zet CAPRICE zich wereldwijd in voor verantwoorde leerproductie. Daarnaast werken we actief aan het implementeren van milieuvriendelijke en energiebesparende maatregelen om negatieve effecten op het milieu te voorkomen en emissies te verminderen. CAPRICE zal zich altijd sterk blijven inzetten voor de toekomst van huidige en toekomstige generaties door middel van ecologisch, economisch en maatschappelijk verantwoord handelen.”

De visie van Rohde CEO Renato Lo Presti

Comfortabele schoenen zijn de razend populair geworden tijdens de corona-lockdowns. Fabrikanten van dergelijk schoeisel hebben dan ook goede zaken gedaan, maar ondertussen is de maatschappij weer min of meer genormaliseerd. Heeft dat effect op fabrikanten van gemaksschoenen? En hoe gaan we nu verder? We vroegen aan Renato Lo Presti, CEO van Rohde Shoes naar zijn visie.

Lo Presti vertelt dat hij in zijn rol als CEO de visie dient te behouden op wat het bedrijf wil doen en wil zijn. “Onze missie is om diversiteit, vreugde en inspiratie naar de wereld te brengen door het maken van vooruitstrevende en comfortabele kwaliteitsschoenen, waarbij we innovatieve Duitse technieken combineren met tijdloze ontwerpen, onze producten duurzamer maken en onze diensten klantgerichter, en door een creatief team te zijn met een open bedrijfscultuur om daarmee mensen te inspireren. Met de nieuwe visuele identiteit die we in 2021 hebben uitgerold en marketing die waardegericht is, kregen we geweldige feedback en meer zichtbaarheid. We willen dat momentum vasthouden, dus zijn we toegewijd aan het verbeteren van wat we doen in de huidige markten om de basis te leggen voor uitbreiding in andere landen en markten. Het verhogen van de omzet is echter een bijproduct van ons werk aan de collectie, aan het merk, aan de service en kwaliteit en aan de relatie met de retailers. We volgen geen verkoopgerichte strategie, we streven een klant- en merkgerichte strategie na. Compromisloze kwaliteit en klantgerichtheid zijn bij ons traditionele waarden die we zullen voortzetten. We zijn altijd innovatief geweest, de tijd en de concurrentie in veel opzichten vooruit. We willen alle goede en positieve waarden uit het verleden gebruiken en samenvoegen om een wereldwijd merk te creëren dat authentiek is voor zichzelf en voor zijn klanten.”

Achim Gabor: ‘Gabor is een sterk retailgericht bedrijf’

Algemeen directeur Achim Gabor is de tweede generatie aan het roer bij het familiebedrijf Gabor. TRED wilde graag weten hoe het momenteel gaat met de onderneming na twee jaar corona en de huidige turbulentie in de markt qua inflatie en stijgende energieprijzen. Een interview over inkoop, leveringszekerheid, duurzaamheid en strategie.

“Wat onze ordervolumes betreft, zagen we een groei met dubbele cijfers voor het voorjaars/zomerseizoen van 2022 en de ontwikkelingen voor HW22/23 waren nog aangenamer. Al met al hebben we weer bijna het niveau van voor corona bereikt”, vertelt Achim Gabor. Naast het paraplumerk Gabor voor damesschoenen is er ondertussen ook al ruim twee jaar het herenschoenenmerk Pius Gabor en daarvoor zijn de resultaten ook tevredenstellend: “We hebben een sterke groei in orders gezien voor zowel vrouwen- als herenschoenen, procentueel doen de herenschoenen het zelfs beter. Die zijn dus aan een inhaalslag bezig. De damesschoenen-business is echter veel belangrijker voor ons, en die markt is ook veel groter.”

Gabor is een sterk retailgericht bedrijf, en dat is voor een winkelier een belangrijk argument om onze schoenen te verkopen, benadrukt Gabor als we vragen waarom een schoenwinkelier Gabor op zou moeten nemen in het assortiment. “In onze thuismarkt Duitsland zijn we vanuit retailperspectief opnieuw verkozen tot de beste leverancier van damesschoenen. Naast een uitstekend productassortiment beoordeelde de handel ons als marktleider in vele andere disciplines, bijvoorbeeld op het gebied van winstmarge voor de handel, logistiek, kwaliteit en pasvorm, de mogelijkheid tot nabestellen, de prijs-prestatieverhouding, enzovoort. Nederland is voor ons als exportmarkt van groot belang en daarom doen we er alles aan om deze markt net zo optimaal te bedienen als de Duitse. Met Merhottein B.V. hebben een zeer actieve en toegewijde verkooppartner die uitstekend voor onze retailpartners zorgt.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0