Eind juli 2015 trilt de schoenenbranche volgens Bob Infantino even op zijn grondvesten als Drydock Footwear Group besluit samen te gaan werken met The Rockport Company onder de naam ‘The Rockport Group’. De Amerikaanse marktleiders met meerdere mannen- en vrouwenmerken onder hun naam waaronder: Rockport, Cobb Hill, Avaron en Dunham, fuseren. Aan het hoofd van het nieuwe bedrijf dat gevestigd is in Boston staat Infantino. Hij is na dertig jaar terug bij Rockport. Met Infantino aan de leiding wordt verder gebouwd aan het streven om van Rockport het nummer één schoenenmerk te maken. In het begin van Rockport hielp hij oprichters Bruce en Saul Katz met de bedrijfscultuur, productontwikkeling
tot comfortabel schoeisel. Wanneer de mogelijkheid zich voordeed voor Infantino besloot hij de sprong te wagen om terug te komen. Dat Drydock en Rockport nu onder een dak zitten voelt als een natuurlijke evolutie voor beide organisaties, zegt Infantino. Rockport’s kernproduct is hun mannenlijn, Drydock’s sterkte zijn hun vrouwenmerken. Samen vormen zij een goede basis om verder te groeien.
Maar de branche veranderd evenals de schoenen. Simpelweg een materiaal toevoegen aan een schoen is volgens Infantino niet genoeg. Consumenten willen een comfortabele schoen dragen en dat willen ze voelen bij elke stap die wordt gezet. Hiervoor is een compleet comfort systeem nodig. Rockport neemt de tijd om dit uit te vinden. Rockport: “We gaan door met testen en ontwikkelen totdat het past bij Rockport’s filosofie, voordat wij het nieuwe concept introduceren.” Volgens Infantino is de enige weg voorwaarts innovatie en daar werkt Rockport keihard aan. Hij zegt: “Rockport is een cadeau dat moet worden gedeeld. Waarbij innovatie, kwaliteit en hoge waardes belangrijk zijn”.