– Ingezonden bericht –
De markt verandert en die verlangt dat een retailer zijn of haar shop up-to-date houdt. Voor velen vormen de internetverkopen een geduchte concurrent. Reden genoeg om zaken anders aan te pakken volgens GMS. Om vandaag de dag succesvol te kunnen zijn, moet men zich op meerdere manieren differentiëren van de concurrentie. Iets aanbieden wat anderen niet hebben, wat speciaal is, dát maakt de winkel aantrekkelijk en spannend voor de klant. GMS raadt de retailer aan zich op minder leveranciers te gaan richten. “Het is beter de leveranciers minutieus uit te kiezen; laat u uitgebreid over de markt informeren en pik de aantrekkelijkste aanbieders eruit”, zegt Vincent de Kok namens GMS. “Door met met minder leveranciers samen te werken ontstaat er meer partnership, wat moet leiden naar meer gezamenlijke marketingactiviteiten richting de consument. In 2017 zal GMS deze wisselwerking actiever gaan ondersteunen!”
European Shoe Show
Volgens GMS biedt de First European ShoeShow de uitgelezen kans om op zoek te gaan naar nieuwe, sterke partnerships. “In samenwerking met de Wellfairs gmbh heeft GMS een partner gevonden, die het gebeuren in goede banen zal gaan leiden, gezien hun jarenlange opgedane ervaring als organisator van de GDS. In een moderne, professionele setting nodigen ze allen die geïnteresseerd zijn uit op zondag 12 en maandag 13 maart om kennis te maken met verschillende trends en leveranciers”, zegt De Kok. Locatie van de First European ShoeShow is de XPOST in Köln. Verdere informatie over deelnemers aan de beurs en of de registratie van u als bezoeker kan op de website european-shoeshow.com.
Christel Roeten nieuwe bedrijfsadviseur GMS
GMS heeft een nieuwe bedrijfsadviseur aangenomen in de persoon van Christel Roeten. Vanuit haar jarenlange ervaring in de textielindustrie en detailhandel zal zij ondernemers gaan ondersteunen en adviseren. “Vanuit de ondernemersmentaliteit en vakkennis die ik bij mijn eerdere bezigheden heb opgedaan, hoop ik een goede aanvulling te zijn op wat GMS de detaillisten biedt. Ook heb ik in de textielindustrie veel kennis op trainingsniveau opgedaan. Dat is iets waarvan ik merk dat er veel behoefte aan is.” Het mooie aan GMS vindt Roeten dat de organisatie servicegericht is. “Daardoor kun je ondernemers ook daadwerkelijk vanuit je eigen ervaring ondersteunen en met ze meedenken” Roeten is per 1 maart bij GMS begonnen.