Van Bommel schoenen gaat verkopen via bol.com, Zalando en Wehkamp

Vanaf begin 2020 gaat Van Bommel Schoenen zijn schoenen verkopen via pure-online-players bol.com, Zalando en Wehkamp. Voorheen hield Van Bommel deze overstap nog tegen om, naar eigen zeggen, klanten te beschermen, vertelt CEO Reynier van Bommel in een podcast van De Ondernemer. Mede om het distributienetwerk op peil te houden zegt Van Bommel nu ook aan grote onlinespelers te moeten. De topman wijst naar de snelle verandering van de markt, die ook de traditionele retailpartners van de schoenenmaker raakt. Van Bommel geeft aan dat deze distributiestrategie goede reclame is voor het merk, waardoor mensen het eerder zullen kopen in fysieke winkels.

Van Bommel verkoopt zo’n 600.000 schoenen per jaar. Welk deel daarvan online is, weet Reynier Van Bommel niet precies. Volgens hem heeft de verschuiving van het consumentengedrag weinig invloed op de collectie van het schoenenmerk: “Wij doen wat we denken dat we moeten doen. We gaan ons er niet aan conformeren.” Als voorbeeld noemt Van Bommel de stap naar Duitsland die het bedrijf veertig jaar geleden maakte. “Het was ons snel duidelijk dat daar alleen zwarte schoenen verkocht werden. Tegen de trend in zijn we toch kleurrijke schoenen gaan verkopen.”

Van Bommel Schoenen werd in 1734 opgericht. Tegenwoordig staan de broers Reynier, Pepijn en Floris van Bommel aan het roer. Pepijn houdt zich bezig met sales, Floris met de creatieve kant. Ook is Floris sinds de jaren ’90 het gezicht van het merk.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0