Van crisis naar creativiteit

 In Businessnieuws

Vorm Martini en Zwartwoud, designers en makers van interieurs in Nederland, België en Duitsland, moesten snel schakelen na de veranderingen op de markt als gevolg van de uitbraak van het coronavirus. Inmiddels hebben zij zo’n 7.000 preventieschermen kunnen produceren en leveren aan de uiteenlopende klantenkring van de twee bedrijven. Zwartwoud is bijna 100 jaar actief in zakelijke inrichting voor het bedrijfsleven, overheid, onderwijs en zorginstellingen. Vorm Martini ontwerpt en maakt al 65 jaar interieurs voor de retail en hospitality. De eerste grote order voor preventieschermen was voor UWV, daarna volgden ook ING, Bastion Hotels en Jack’s Casino.

Compenseren
Algemeen directeur Karst Wouda over deze gedwongen koerswijziging: “Er moest snel geschakeld worden want je ziet een deel van je omzet wegvallen. Als één van de eerste bedrijven in Nederland zijn wij gekomen met preventiemiddelen. Dat is eigenlijk altijd de kracht van onze bedrijven geweest; inspelen op maatschappelijke trends & ontwikkelingen of wetgeving.  Met het nieuwe businessmodel kunnen de gaten die zijn ontstaan in de orderportefeuille worden gecompenseerd.”

 

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text. captcha txt
0